معاون آموزش و پرورش:

۱۳ درصد مبلغ تجهیزات هنرستان‌ها تخصیص یافته است/هنرستان‌های دولتی شهریه ندارند

1402/09/20 - 11:24 - کد خبر: 104534 نسخه چاپی

نصر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ۴۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص داده است اما از این اعتبار فقط ۱۳ درصد مبلغ تامین شده است.

به گزارش نصر، محمدمهدی کاظمی درباره کمبود تجهیرات در هنرستان‌ها اظهار داشت: بی‌شک نیاز هنرستان‌ها بسیار بیشتر از مبلغی است که برای تجهیزات به آنها تخصیص داده‌ شده است زیرا آموزش‌های هنرستانی پرهزینه و نیازمند حمایت همه نهادهاست.
وی افزود: بخشی از هزینه تجهیزات هنرستان‌ها هم از محل درآمد فروش گاز تامین می‌شود؛ در واقع ۲۰ درصد از عوارض فروش گاز یعنی رقمی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در همین یکی دو ماه اخیر تخصیص یافت که بخشی از تجهیزات هم هنوز خریداری نشده و در شرف خریداری و تامین است.

هنرستان‌های دولتی شهریه ندارند
کاظمی درباره دریافت مبالغی از والدین در هنرستان‌های دولتی گفت: هزینه‌ای با عنوان شهریه در هنرستان‌های دولتی نداریم. برخی از مدارس هیات امنایی براساس ضوابط و آیین‌نامه خود مبالغی را از والدین دریافت می‌کنند همچنین مدارس نمونه دولتی هم فقط برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه هزینه دریافت می‌کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از سوی دیگر آموزش‌های مهارتی پرهزینه است و برخی مواد مصرفی توسط خود دانش‌آموزان تهیه می‌شود اما اینگونه نیست که با مشارکت‌های حداقلی والدین تجهیزات هنرستان را تهیه کنند زیرا هزینه تجهیرات هنرستان‌ها بسیار بالاست به‌طور مثال قیمت یک دستگاه تراش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است.
به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیش‌ از این نیز اعلام کرده بود: در سال تحصیلی جاری، سهم آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم به ۳۹.۵ درصد رسیده است. در همین راستا باید پیش‌بینی‌های لازم در برنامه هفتم توسعه به منظور تحقق سهم ۴۵ درصدی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در پایان این برنامه انجام گیرد.
وی ادامه داد: اعتبار طرح تجهیز هنرستان‌ها از عدد ۶۷ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش داده شده که رشد ۴۵۰ درصدی را به دنبال داشته است البته امیدواریم با پیگیری‌ و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این عدد برای سال تحصیلی آینده افزایش داده شود.
کاظمی با اشاره به پرداخت کمک سرانه ویژه هنرستان‌ها، گفت: بعد از ۱۵ سال، کمک سرانه ویژه هنرستان‌ها تخصیص داده شده است.
انتهای پیام/
۱۳ درصد مبلغ تجهیزات هنرستان‌ها تخصیص یافته است/هنرستان‌های دولتی شهریه ندارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار