رئیس جمهور:

اقتصاد کشور باید علم پایه باشد

1402/09/20 - 11:18 - کد خبر: 104532 نسخه چاپی

نصر: همایش اقتصاد ایران با محور اصلاح ساختارها، ناترازی‌ها و نقش آفرینی نوین صبح امروز دوشنبه-۲۰ آذرماه- با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش نصر، همایش اقتصاد ایران با محور اصلاح ساختارها، ناترازی‌ها و نقش آفرینی نوین با حضور رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز افتتاح شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: انتظار مردم از دولت و صاحب نظران و از اندیشمندان انجام تحول درتمامی حوزه هاست و تحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 
آیت الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تحول بیان کرد: برای دولت و برای اتاق های فکر و در همه محافل "تحول" یک ضرورت است و همواره باید در دستورکار قرار گیرد. 
وی افزود: باید اقتصاد علم پایه باشد و تحول مبنای علمی و مبانی قابل دفاع داشته باشد و اگر بر نگاه سلیقه ای مبتنی باشد مقطعی و موسمی خواهد بود. 
به گزارش ایرنا؛ محورهای این همایش اصلاح ساختار نظام سیاست‌گذاری اقتصادی، اصلاح ساختار حکمرانی بر مبنای داده، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام مالی (بانک و ارز)، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام مالیاتی-رفاهی، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام بودجه‌ریزی، اصلاح حکمرانی و رفع ناترازی‌ها در حوزه انرژی و محور ویژه همایش جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بین‌الملل است.
در روز نخست همایش چهار پنل با موضوع اصلاح ساختار نظام سیاست‌گذاری اقتصادی، اصلاح ساختار حکمرانی بر مبنای داده، جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بین‌الملل و اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام مالی (ارز) با حضور صاحبنظران اقتصادی و نخبگان این حوزه برگزار می‌شود.
اصلاح حکمرانی و رفع ناترازی‌ها در حوزه انرژی و اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام مالیاتی-رفاهی عنوان دو پنل دیگری است که در روز دوم همایش برگزار می‌شود.
در این روز همچنین دو پنل دیگر با عناوین اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام بودجه‌ریزی و اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام مالی (بانک) برگزار می‌شود.
ارائه گزارش جمع‌بندی همایش توسط دبیر اجرایی همایش و میزگرد با حضور روسای پنل‌ها از برنامه‌های پایانی همایش اقتصاد ایران خواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور اقتصادی و دارایی سخنرانان مراسم اختتامیه این همایش هستند.
انتهای پیام/
 اقتصاد کشور باید علم پایه باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار