خبر/

کشت و صنعت مغان به زودی در بورس عرضه می شود

1402/09/20 - 11:11 - کد خبر: 104530 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان با اعلام این خبر افزود: بزودی 10 درصد سهام شرکت در بازار سرمایه، عرضه خواهد شد. 

به گزارش نصر، صمد بهزاد در مصاحبه با ایرنا اعلام نمود ،  با پیگیری های انجام گرفته در ۴ ماه گذشته  از طریق دولت، شرکت شهرک های کشاورزی و سازمان خصوصی سازی طی هفته گذشته،  با سازمان خصوصی سازی نشستی  برگزار و پیشنهاد عرضه 10 درصد سهام شرکت کشت و صنعت مغان در  بازار سرمایه مطرح گردید و مقرر شد بزودی اجرایی شود.
وی این اقدام را اتفاقی مبارک توصیف  کرد و گفت : عرضه سهام یکی از بزرگترین کشت و صنعت های کشور در بازار سرمایه  منجر به ورود منابع پایدار  برای شرکت بوده و این مجتمع عظیم اقتصادی را از معافیت های مالیاتی بهره مند خواهد کرد.
وی شفافیت مالی، معافیت های مالیاتی و تامین مالی از بستر بازار سرمایه را از مزایای این عرضه عنوان نموده و توضیح داد : در کنار شفافیت مالی؛ امکان توسعه و سرمایه گذاری در این بنگاه بزرگ اقتصادی فراهم شده و تحول بزرگی را در این مجتمع عظیم مالی شاهد خواهیم بود که به تبع آن رونق اقتصادی منطقه را دوچندان خواهد کرد.
مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان که هم‌اکنون به عنوان زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود، در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی و صنایع وابسته با ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل فعالیت می‌کند و به عنوان پیشانی تولید بخش کشاورزی استان در حال فعالیت و تولید است.
این مجموعه بزرگ اقتصادی به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور با داشتن اراضی وسیع زراعی به مساحت بیش از 20 هزار هکتار زمین زراعی، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولید غذای دام و سایر نیازهای حوزه کشاورزی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.
بنا به اعلام مدیران فعلی، امکان افزایش تولیدات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به یک میلیون تن وجود دارد به طوری که میزان تولیدات این شرکت در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن بود و تا سه سال آینده هم به ظرفیت تولید یک میلیون تن محصول خواهد رسید.
انتهای پیام/
کشت و صنعت مغان به زودی در بورس عرضه می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار