رئیس اداره دامپزشکی ملکان خبر داد:

واکسیناسیون یک هزار قلاده سگ در ملکان علیه بیماری هاری

1402/09/20 - 09:57 - کد خبر: 104521 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره دامپزشکی ملکان با بیان اینکه این اداره، واکسیناسیون سگ‌ها را در برابر بیماری هاری همه ساله انجام می‌دهد، گفت: امسال تاکنون یک هزار قلاده سگ در این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش نصر، امیر کاظمیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک و مشترک بین انسان و سگ و سایر حیوانات گوشت‌خوار بوده و تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است.
وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نبوده و اگر انسان و هر حیوانی به این بیماری مبتلا شود مرگ حتمی است، گفت: نخستین کار پس از حیوان گزیدگی از جمله سگ، گربه، روباه، گرگ و غیره، شستشو و ضد عفونی محل زخم و واکسیناسیون ضد هاری است.
کاظمیان خاطرنشان کرد : واکسیناسیون سگ هایی که صاحب دارند الزامی است بر این اساس اداره دامپزشکی ملکان به طور رایگان سگ های دارای صاحب را واکسینه کرده و برای واکسیناسیون سگ های بدون صاحب نیز به شرط اینکه جمع آوری و در یک محل نگهداری شوند اعلام آمادگی می‌کند.
وی گفت: از ابتدای سال تعداد چهار مورد هاری در شهرستان گزارش شده که هر چهار مورد مثبت بوده و هر چهار مورد بعد از نمونه برداری به صورت بهداشتی معدوم سازی شده است.
وی به افرادی که با این حیوانات سر و کار دارند یا نگهداری می کنند توصیه کرد به طور حتم واکسیناسیون هاری را انجام دهند و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.
شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع شده است.
انتهای پیام/
واکسیناسیون یک هزار قلاده سگ در ملکان علیه بیماری هاری خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار