رئیس اورژانس آذربایجان شرقی خبر داد:

تشخیص زود هنگام بیماری خفته و پنهان /حضور فعال اورژانس تبریز  در طرح ملی پایش فشار خون

1402/09/20 - 08:13 - کد خبر: 104508 نسخه چاپی

نصر: رئیس اورژانس آذربایجان شرقی از شروع پویش ملی پایش فشار خون بالا غربالگری آن در سطح دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، اصغر جعفری روحی بااعلام این خبر گفت :افزایش فشار خون  یکی ازمواردخطرناکی حوزه سلامت هست و از آن با نام قاتل خاموش نیز یاد می شود و شهروندان باید در کنترل فشار خون اهتمام جدی و در اسرع وقت مداخلات درمانی را شروع کنند.
 وی ادامه داد:اگر پرفشاری خون در مراحل اولیه کنترل نشود، نه ‌‌تنها فعالیت دستگاه قلب و عروق، بلکه سایر اعضای بدن نیز دچار مشکل می‌شود.
وی افزود: فشار خون بالا شایع ترین شکل بیماری قلبی عروقی است که تقریبا از هر سه نفر یک فرد به آن مبتلا می شود.


 
متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: فشار خون بالا تهدید جدی محسوب می شود، زیرا باعث می شود قلب شدیدتر کار کند که نیاز آن به اکسیژن را افزایش داده و در ایجاد آنژین دخالت دارد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در صورتی که این مشکل تحت کنترل قرار نگیرد خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می دهد.
دکتر جعفری ضمن اشاره به اینکه می توان به راحتی جلوی افزایش فشار خون و مشکلات بعدی را گرفت، گفت: برخی افراد می توانند با شیوه زندگی سالم، کاهش وزن اضافی، ترک سیگار، محدود کردن مصرف کافئین و الکل، کاهش مصرف نمک و انجام روش های تمدد اعصاب، فشار خون بالا را کنترل کرده آن را کاهش دهند.


 
وی در پایان تاکید کرد: رژیم های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک، بی تحرکی و زندگی ماشینی از جمله عوامل تشدید کننده برای ابتلا به بیماری فشارخون بالاست و به همین دلیل، آگاهی از میزان فشارخون و مراجعه به پزشک می تواند تاثیر مهمی برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری  مخصوصا در این روزهای که داشتن فشار خون بالا یکی از ریسک های ابتلا و خطر مبتلا شدن به کرونا را بالا برده است، باشد.
گفتنی است این طرح بصورت فعال در محدوده مصلی اعظم تبریز و با استقرار اتوبوس آمبولانس در روزهای جمعه انجام و تا ۱۵دی ماه ادامه خواهد یافت .
انتهای پیام/
تشخیص زود هنگام بیماری خفته و پنهان /حضور فعال اورژانس تبریز  در طرح ملی پایش فشار خون نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار