مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی؛

متهم حمل ۱۸۰ حلقه لاستیک خودرو در هریس ۱.۲ میلیارد ریال جریمه شد

1402/09/19 - 15:08 - کد خبر: 104476 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به پرونده حمل کالای قاچاق بدون رعایت ضوابط دولت در هریس، گفت: متهم اقدام به حمل ۱۸۰ حلقه لاستیک خودرو کرده بود که به پرداخت یک میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال محکوم شد.

به گزارش نصر، «صمد حضرتی»، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: این لاستیک های خودرو از سوی عوامل نیروی انتظامی هریس از یک دستگاه نیسان در مسیر هریس - تبریز کشف و پرونده آن به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود.
وی با بیان اینکه به این پرونده در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد، اظهار کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به عدم رعایت ضوابط تعیینی دولت در ثبت کالای موضوع پرونده در سامانه تجارت از سوی متهم، اتهام تخلف از ضوابط تعیینی دولت را محرز و وی را به پرداخت ۳۱۴ میلیون ریال جزای نقدی به میزان یک چهارم ارزش کالا محکوم کرده بود.
حضرتی، ادامه داد: با اعتراض کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با کالای قاچاق استان به پرونده حاضر در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق، مجدد رسیدگی و شعبه با بررسی مستندات اتهام قاچاق را محرز و رای صادر شده در شعبه بدوی را به ضبط کالا و پرداخت یک میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال جزای نقدی تغییر داد.

جریمه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی قاچاق کننده شیشه آلات در تبریز
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرونده قاچاق شیشه آلات به ارزش دو میلیارد و ۵۸ میلیون ریال، گفت: این اقلام از سوی نیروی انتظامی از انبار پارگینگ یک ساختمان مسکونی کشف شده بود و در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.
حضرتی، افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به عدم ارائه مدارک قانونی لازم از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و وی را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۶ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جزای نقدی به میزان سه برابر ارزش کالا محکوم کرد.
وی یادآور شد: با اعتراض متهم به پرونده حاضر در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق مجدد رسیدگی و شعبه با در نظر گرفتن تناسب تخلف و مجازات جریمه صادره را به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کاهش داد.
در نیمه نخست امسال به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از دو هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
متهم حمل ۱۸۰ حلقه لاستیک خودرو در هریس ۱.۲ میلیارد ریال جریمه شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار