خبر/

توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه + فیلم

1402/09/19 - 10:30 - کد خبر: 104428 نسخه چاپی

نصر: مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه وارد فاز عملیاتی شد. 

به گزارش نصر، هیاتی از دانشگاه آتاتورک با حضور در دانشگاه صنعتی سهند، تشکیل جلسات مشترک و بازدید از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مرکز جامع رشد این دانشگاه، زمینه‌های عملیاتی کردن توافق‌های سه دور گفتگوهای قبلی را بررسی کردند. 
رئیس دانشگاه صنعتی سهند در این نشست مشترک دوجانبه با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو طرف، علاقه مندی و آمادگی این دانشگاه را برای گسترش همکاری‌ها اعلام کرد. 
فاتحی فر وجود معادن مختلف و اکتشاف ذخایر نفت در آذربایجان‌شرقی و قابلیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی نفت و گاز را از مهم‌ترین ظرفیت‌های همکارهای دوجانبه دانست و گفت: همه شرایط برای همکاری‌های مشترک برای رشد دو دانشگاه فراهم است. 

 
در دیدار هیأت آتاتورک از دانشگاه صنعتی سهند برای عملیاتی شدن تبادل دانشجو و استاد در قالب طرح اراسموس، برگزاری سمپوزیوم‌های تخصصی بین روسای دانشکده‌های مرتبط از هر دو طرف به‌صورت منظم، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای تخصصی با مشارکت طرفین، ایجاد ارتباط مستقیم بین اساتید دانشگاه مرتبط از هر طرف باهدف همکاری‌های مشترک علمی،اقدام برای جذب اعتبار پژوهشی در قالب طرح توبیتاک و همکاری طرفین برای افزایش ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی سهند توافق شد. 
دانشگاه آتاتورک یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور ترکیه در شهر ارزروم است که حدود 35 هزار نفر دانشجو و بیش از دو هزار و 500 نفر هیأت علمی دارد.
انتهای پیام/
توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه + فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار