یادداشت/

تبعیض آشکار در فوتبال ایران!!!

1398/10/05 - 17:00 - کد خبر: 10442 نسخه چاپی

نصر، نیم فصل لیگ برتر ایران در حالی با برگزاری چند بازی معوقه به پایان می رسد که وضعیت نیمکت هفت تیم حاظر در این رقابت ها مشخص نیست.

به گزارش نصر، این اتفاقات در حالی رخ می دهد که تقریبا نیمی از تیم های لیگ برتری در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برند و شاید دلیل این وضعیت عدم برنامه ریزی باشگاه ها و البته مشکلات مالی برخی تیم ها می باشد.
از مصوبات مجلس دور کردن ارگان های دولتی از هزینه برای فوتبال بوده است! همچنین حق پخش که حق طبیعی باشگاه ها است و در فوتبال حرفه ای بیش از نیمی از هزینه تیم هارا تامین می کند، جزء این مصوبات نیست.
تراکتور، استقلال، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان،ذوب آهن، پارس جنوبی جم و گل گهر سیرجان هفت تیمی هستند که بنا بدلایل مختلف سرمربیان خود را از دست داده اند.
می توان گفت به جز سه تیم تراکتور، ذوب اهن و گل گهر بقیه تیم ها به دلیل مشکل مالی نتوانستند سرمربیان خود را حفظ کنند به خصوص برخی تیم ها همانند صنعت نفت ابادان که با وجود نتایج درخشان، اسکوچیچ را نمیتواند نگه دارند.
اما در این بین، مسئله مهم و قابل توجهی که وجود دارد، بسیج شدن صدا و سیما، خبرگزاری ها، فدراسیون ودر نهایت هیئت دولت برای پرداختن به مشکل یک تیم است که دغدغه همه آن ها پرداخت یک میلیون و600 هزار یورو (بنا به ادعای سایت یورو نیوز)در وضعیت نا به سامان این روز های ایران، به یک مربی ایتالیایی است.
مسئله این تیم که حتی از روز های ناخوش احوال تیم ملی و انتخاب سرمربی در آستانه انتخابی جام جهانی هم مهم تر شده و پس از گذشت چند هفته همچنان حل نشده است.
همانطور که گفته شد در سال های اخیر، در مجلس مصوب گردید که ارگان های دولتی از هزینه برای فوتبال دوری کنند اما نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه ارگان های مهم تری هم وارد این داستان شدند.
از سفارت ایران در ایتالیا و وزیر ورزش و جوانان گرفته تا بانک های دولتی و وزارت امور خارجه در این امر به قدری حضور روشن داشته اند که در سایر مسائل مهم کشور تابه حال دیده نشده است.
اما سوال اینجاست که آیا برای همه تیم ها این از حد توجه و پیگیری ها صورت می گیرد یا فقط برای تیم های خاص؟؟
تجربه نشان می دهد که این اولین بار نیست که وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و مجلس برای پرداخت به دغدغه های یک تیم وارد ماجرا شوند چرا که سال های قبل به دلیل رفتار غیر قانونی چند بازیکن دیگر تیم پایتخت، با پرداخت هزاران دلاردر کمترین زمان ممکن، این مسئله رفع و رجوع گردید.
با این وجود با یک محاسبه ساده مبلغ قرار داد این مربی ایتالیالی با قیمت امروز یورو به رقمی حدود 22 و نیم میلیارد تومان می رسد.
حال آنکه استقلال  یک تیم دولتی است و درآمد انچنانی هم نداردکه این مبلغ را بپردازد پس از عقل حکم می کند که باید وزارت این هزینه را به دلیل علاقه برخی هواداران به این مربی پرداخت کند.
سوال پایانی اینجاست که آیا تیم های شهرستانی مثل تراکتور با هواداران میلیونی خود یا سپاهان با موفقیت های چشم گیرش و صنعت نفت و فولاد تیم های باریشه و کم هزینه لیگ و سایر تیم هایی که تنها دلخوشی شهرستان ها می باشد راضی به این توجهات بیش از حد فدراسیون، رسانه ها و وزارتخانه ها به این مسائل هستند؟؟
پاسخ این سوال بر همه آشکار است اما باید دید قصه ی این مربی خوش تیپ ایتالیایی و توجه مسئولین به او کی به اتمام خواهد رسید تا مشکلات تیم های شهرستانی راهم  به همین نحو پی گیری نمایند.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
تبعیض آشکار در فوتبال ایران!!! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار