علی کشفیا:

هیچ چیز مانع حرکت نیست!

1402/09/18 - 13:14 - کد خبر: 104371 نسخه چاپی

نصر:" علی کشفیا" جانباز جنگ و قهرمان ایرانی ۴ دوره پارالمپیک در رویداد نیازهای فناورانه افراد با محدویت های حسی و حرکتی در رینوتکس ۲۰۲۳ گفت: در هر حالت و همه حال حرکت وجود دارد، هیچ چیز مانع حرکت نیست. 

به گزارش نصر، برگزاری رویداد های فناورانه در حوزه های مختلف یکی از بخش های نمایشگاه رینوتکس است که از آغازین لحظه شروع یازدهمین نمایشگاه رینوتکس در سالن امیرکبیر (قسمت فوقانی - استیج) با حضور علاقمندان این حوزه برگزار می‌شود.
رویداد ریورس پیچ در حوزه نیاز های فناورانه افراد با محدویت های حسی و حرکتی برای نابینایان و ناشنوایان  که یکی از رویدادهای اصلی و مهم رینوتکس امسال است و استارتاپ‌ها می‌توانند با شرکت در آن، از نیازهای فناورانه صنایع و شرکت‌ها مطلع شده و متناسب با تخصص و توانمندی خود نسبت به خلق محصولات نوآورانه اقدام کنند، برگزار شد. 


 
در این رویداد موضوع نیاز های فناورانه افراد با محدویت های حسی و حرکتی در 4 محور اصلی "تخت مخصوص بیماران دیالیزی دارای چرخ"، "سیستم تایپ هوشمند با صدا و تبدیل صدا به بریل و تشخیص کاراکتر"، "عصای هوشمند مختص کم بینایان و نابینایان"، "سیستم هوشمند چراغ قرمز مختص نابینایان" با حضور شرکت کنندگان و علاقمندان به این حوزه بصورت پر شور برگزار شد.
در این رویداد" علی کشفیا" جانباز جنگ و قهرمان ایرانی ۴ دوره پارالمپیک گفت: در هر حالت و همه حال حرکت وجود دارد، هیچ چیز مانع حرکت نیست. 
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر این مشکلات را خودمان حل کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: یافته های علمی را در رابطه با معلولیت به کار ببندیم. 
وی با بیان این که مشکل فرهنگی داریم، گفت: از کلام دارای معلولیت فاصله بگیریم، در مورد مناسب سازی خیلی صحبت کردیم ولی به جایی نرسیدیم در حالی در کشورهای دیگر این مسائل پیش پا افتاده است! 
کشفیا با اشاره به اهمیت رینوتکس گفت: این حرکت و فرهنگ سازی به واسطه این رویداد ها اغاز شده است.
این رویداد که یکی از رویداد های ریورس پیچ بود در ادامه آن عبدالرضا  واعظی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، گفت: در سال 2012 در جشنواره فیلم کوتاه ونیز فیلمی را نمایش دادند که محتوی آن سقف و یک مهتابی بود که دوربین بیش از 6 دقیقه صرفا سقف را زوم کرده بود که همه تماشاگران با اعتراض در حال ترک کردن سینما بودند که یک باره دوربین به پایین آمد و یک مریض قطع نخاعی را نشان داد و پیام فیلم این بود که شما نتوانستید این 6 دقیقه را تحمل کنید! این فیلم جایزه آورد.
وی با اشاره به مشکلات چپ دستان گفت: چاقوی آشپزخانه برای راست دستان، دانشگاه، مدرسه، رانندگی و... طراحی شده است! افراد چپ دست به راحتی نمی‌توانند این ها را کنترل کنند، این نیز نوعی محدودیت برای افراد ایجاد می کند و به همین خاطر روز جهانی چپ دستان داریم.
وی تاکید کرد: معلولیت اصلا محدودیت نیست و اتفاقا شکوفا کردن دیگر قابلیت ها است.


 
واعظی اضافه کرد: مبنای تولد فناوری اختراع است، باید در جامعه مشکل را شناسایی و راهکار را پیدا کنیم. 
وی افزود: در سال 2015 بهترین اختراع سال قاشق بیماران پارکینسون بود. 
وی گفت: در این نوع موارد سریعا معلولیت افراد یادمان می افتد اما یک فرد آگاه از این فرصت استفاده می‌کند تا آن محدودیت را رفع و کسب و کار راه اندازی کند.
واعظی افزود: در حوزه معلولیت مشکلات زیادی داریم که نیاز است شرکت ها به این موضوع وارد شوند، اگر ما آن مشکلات را حل کنیم به سود آوری نیز می رسیم. 


 
وی ادامه داد: هر کدام از شرکت ها، فناوران ایده ای در حوزه مشکلات معلولان دارد حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ده سال قبل وقتی می‌خواستیم به حمام برویم، آب سرد و گرم را نمی‌توانستیم مخلوط کنیم اما در این میان کسی آمد و شیر اهرمی را درست کرد!
 این رویداد با شعار "آینده ای که ما می‌خواهیم جهانی فراگیر و برابر برای همه" به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/
هیچ چیز مانع حرکت نیست! محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار