خبر/

دو محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران‌ساخت شدند

1398/10/05 - 16:07 - کد خبر: 10436 نسخه چاپی

نصر: تست الایزا (ELISA test) روشی عمومی در بیوشیمی غربالگری است. این تست یک آزمایش استاندارد برای کشف ویروس در خون است و استانداردی جهانی برای استفاده در بیمارستان‌ها٬ بانک خون و سازمان‌های انتقال خون است.کیت‌های سنجش الایزا (ELISA) به صورت گسترده و با ارزبری بالا همچنان وارد کشور می‌شوند. با این حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بکارگیری توان و فناوری روز دنیا به دانش تولید این کیت‌ها دست یابد و تا حدودی از میزان وابستگی کشور به بیگانگان را بکاهد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، علیرضا روزبهانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در این زمینه اظهار کرد: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود ۱۶ محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند همچنین دو محصول جدید را تولید و اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار است.
وی گفت: این شرکت در زمینه تولید کیت‌های تشخیص طبی فعالیت می‌کند با گذشت پنج سال از فعالیت رسمی خود، توانسته ۱۸ نوع محصول از نوع کیت‌های الایزا (ELISA) را تولید و بازار عرضه می‌کند.
این فعال فناور درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت گفت: با توجه به این که کمبود ویتامین D در افراد جامعه ایران به تعداد زیادی وجود دارد این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.
این مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد:‌ پیشتر این کیت‌ها از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد و درپی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه با تولید این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.
روزبهانی درباره دو محصول جدید شرکت که اخیرا تولید شده است گفت: کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، دو محصول جدید این شرکت تا پیش از پایان سال به تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: این شرکت توانسته برخی محصولات خود را به کشور جمهوری آذربایجان صادر کند.
این فعال فناور درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند گفت: در زمینه تولید کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره کیفیت کیت‌های تولیدی این شرکت گفت: محصولات تولیدی این شرکت دانشبنیان با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کنند و در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر هستند.
روزبهانی درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این مجموعه برای۴۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی و رشته‌های مرتبط اشتغالزایی شده است.
انتهای پیام/
دو محصول آزمایشگاهی و پزشکی ایران‌ساخت شدند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار