استاندار زنجان؛

سمن‌ها جای فعالیت سیاسی و اقتصادی نیست

1398/10/05 - 15:53 - کد خبر: 10435 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان به لزوم تمییز بین سازمان مردم نهاد و حزب سیاسی تاکید کرد و افزود: کسی که می خواهد اقدام سیاسی و یا اقتصادی کند به جای تاسیس سازمان مردم نهاد باید حزب سیاسی و یا صنف اقتصادی تشکیل دهد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی امروز در دیدار فعالان سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه فعالان سازمان های مردم نهاد کسانی هستند که بدون داشتن شهوت و آرزوی سیاسی و اقتصادی، علاقه مند خدمت به مردم جامعه هستند، افزود: اگر سمن ها خارج از این اقدام کنند، قالب حزب سیاسی و یا صنف اقتصادی پیدا می کنند و شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد باید نظارت لازم را در این خصوص داشته باشد.
وی با بیان اینکه سمن ها نهاد مدنی هستند و لازم است با مدیریت استان در موضوعات مختلف دیدار و گفت و گو داشته باشند، اظهار داشت: برای راهگشا بودن، ارائه نظرات پیرامون امور باید به دور احساسات و هیجانات و بر اساس منطق و اصول باشد.
حقیقی با بیان اینکه کسی نباید مانع  گسترش خیریه ها در استان شود، گفت: خیرین ظرفیت های ارزشمندی هستند و باید زمینه فعالیت آنان در حوزه های مختلف فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوادث آبان امسال در استان زنجان، اتفاق خاصی رخ نداد، تصرح کرد: این مهم در سایه اقدامات پیشگیرانه و تلاش های شورای تامین استان محقق شد.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یکی از فعالان محیط زیست در خصوص وضعیت زنجانرود، گفت: اجرای لایروبی این رودخانه در کارگروهی که برای این موضوع تشکیل شده در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۳۸درصد از چاههای استان غیر مجاز است، افزود: در چاههای مجاز هم رقم قابل توجهی برداشت غیر مجاز انجام می شود که این مسائل باعث شده تا سفره های آب های زیرزمینی استان آسیب جدی ببیند.
حقیقی همچنین به ضرورت نظارت بر معادن شن وماسه دراستان تاکید کرد و گفت: با برداشت های غیر اصولی از معادن شن و ماسه برخورد جدی می شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اغلب شهرستان های استان دارای خانه  جوان هستد، افزود: راه اندازی خانه جوان در دو شهرستان استان نیز در دست پی گیری و اقدام است.
وی به بکارگیری مدیران بومی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در شهرستان های استان نیز مورد توجه بوده، حتی در جایی که فرد بومی ضعیف تر هم باشد باز اولویت بکارگیری با نیروهای بومی است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از بازبینی قانون مربوط به سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: این فرآیند در حال نهایی شدن است و با اجرایی شدن آن بخش عمده ای از مشکلات حوزه سمن ها برطرف می شود.
حقیقی در بخش پایانی سخنان خود به برخی شاخص های توسعه در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه با بدترین وضعیت بودجه ای و اعتباری مواجه هستیم لی اقدامات قابل توجهی در حوزه های مختلف در استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان حدود ۳۰ نفر است و طی یک سال گذشته نیز تغییر چندانی نداشته است، گفت: این موضوع حاکی از آن است که هیچ واحد تولیدی در این استان طی حدود یک سال گذشته تعطیل نشده است.
استاندار زنجان از ایجاد اشتغال بالغ بر ۹ هزار نفری در استان  خبر داد و گفت: از سه ماهه آخر سال گذشته تا کنون نرخ بیکاری در زنجان از رقم ۸.۳ درصد به ۷.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: طی این مدت ۹ واحد تولید راکد نیز به چرخه تولید بازگشتند و دو واحد بزرگ تولیدی نیز تا پایان امسال در استان به بهره برداری می رسد.
حقیقی تعیین تکلیف پسماند روی پس از ۲۵ سال و آغاز عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان پس از حدود ۳۰ سال را از دیگر توفقیات مدیریت استان برشمرد و عنوان کرد: در زمان حاضر همه مدیران استان برای برنامه ها و اقدامات خود نقشه راه تعریف کردند که از طریق سایت پورتال زنجان در دسترس عموم قرار دارد.
وی با بیان اینکه زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقصادی با ۵۰.۲ درصد، رتبه پنجم را در کشور دارد، گفت: همچنین این استان در شاخص امنیت سرمایه گذاری نیز، رتبه سوم را در بین استان های کشور کسب کرده است. .
استاندار زنجان با بیان اینکه همه اعضای کابینه دولت طی یک سال گذشته به این استان سفر کردند، خاطرنشان کرد: اکنون توانسته ایم حقانیت زنجان را در دولت به خوبی معرفی کنیم.
گفتنی است در این دیدار ۱۰ تن از فعالان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد اسان زنجان در خصوص مسائل و مشکلات مختلف به اظهار نظر پرداختند.
بنا به این گزارش، هم اکنون بیش از ۳۸۰ تشکل مردمی و موسسه های خیریه در استان زنجان فعالیت دارند. 
انتهای پیام/
سمن‌ها جای فعالیت سیاسی و اقتصادی نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار