خبر/

عمر مربیگری خمس در تراکتور یک‌ ساله شد

1402/09/18 - 10:34 - کد خبر: 104334 نسخه چاپی

نصر: حضور سرمربی تیم فوتبال تراکتور روی نیمکت این تیم به یک سال رسید.

به گزارش نصر، پاکو خمس که با سابقه مربی‌گری در لالیگا و سکوندا دیویژن (لالیگای ۲) اسپانیا و آپرتورا و کلاسورای مکزیک در فصل ۲۳-۲۰۲۲ بدون تیم بود؛ به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد.
مردِ خوش‌پوش نیمکت تراکتور، خیلی زود کنترل اوضاع را در تیم ساخته‌ تفکر قربان بردیف، به دست گرفت. او با عملکرد و نتایج قابل‌قبول، تراکتور را از جایگاه هفتم به رتبه‌ی چهارم رساند تا باتوجه به قهرمانی پرسپولیس در جام‌حذفی، سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا را هم کسب کند؛ اتفاقی که برای اولین بار در تراکتورِ خصوصی رخ داد.
خمس که حالا به مرد محبوب سکوها تبدیل شده بود، با تمدید قراردادش، ماندگاری خود را در تبریز تضمین کرد تا تی‌تی‌ها در لیگ بیست‌وسوم هم با فرمان مرد اسپانیایی پا به میادین بگذارند.
به گزارش ایسنا، خمس در دوران کاری‌اش در تراکتور در ۳۴ مسابقه روی نیمکت قرمزپوشان (لیگ‌برتر، جام‌حذفی و لیگ‌قهرمانان آسیا) حضور یافته که ۱۱ شکست در کارنامه او به چشم می‌خورد.
جالب آنکه از میان این ۱۱ شکست، شش باخت او در جدال با سه تیم مدعی و نام‌آشنای فوتبال ایران (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) بوده تا بیش از پیش ناکامی‌های پاکو خمس در جدال‌های سرنوشت‌ساز و بازی‌های بزرگ نمایان شود.
خمس در این مدت، ۱۹ برد را به دست آورده و نرخ پیروزی ۵۶٪، بهترین بخش از کارنامه این سرمربی در تبریز است. همچنین تراکتور با خمس چهار مساوی را تجربه کرده است.
نکته‌ای که می‌توان با نگاهی به نیمکت لرزان تراکتور در سال‌های اخیر، به عجیب بودن آن بیشتر پی برد، این است که با وجود گذشت یک سال از انتخاب خمس به عنوان سرمربی تی‌تی‌ها، او همچنان در سمت خود باقی‌ست تا با سابقه‌ترین سرمربی دوران خصوصی تراکتور لقب بگیرد.
آخرین بار که نیمکت تراکتور حداقل برای یک سال ثبات داشت، به اواسط لیگ پانزدهم تا پایان لیگ شانزدهم برمی‌گردد؛ جایی که امیر قلعه‌نویی سکان هدایت قرمزپوشان را بر عهده داشت.
نتایج تراکتور در ۱۲ هفته ابتدایی فصل جدید لیگ‌برتر تقریباً سینوسی بوده؛ قرمزپوشان اکنون با ۲۱ امتیاز، تیم دوم جدول هستند و امیدوارند در ادامه‌ی ماجراجویی خود با پاکو خمس، موفق باشند.
انتهای پیام/
عمر مربیگری خمس در تراکتور یک‌ ساله شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار