رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

برداشت هفت میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان

1398/10/05 - 15:44 - کد خبر: 10433 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت برداشت اسمی معادن استان 11 میلیون تن است، گفت: امسال هفت میلیون تن ماده معدنی از معادن استان برداشت شده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان مورد توجه داریم، بحث حل مشکلات معادن است که در این رابطه با حضور رئیس سازمان مهندسی معدن ایران جلسات متعددی برگزار و مباحث احصا شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 388 معدن در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: از کل معادن فعال در استان 328 مورد از آنها دارای پروانه بهره‌برداری است و در واقع جزو معادن فعال استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت برداشت اسمی معادن استان 11 میلیون تن است، افزود: امسال هفت میلیون تن ماده معدنی از معادن استان برداشت شده است.
فغفوری با اشاره به ذخیره قطعی 610 میلیون تن مواد معدنی در معادن استان تصریح کرد: 35 نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد که هم اکنون 32 نوع در حال بهره‌برداری است.
وی با اشاره به رشد قابل توجه حقوق دولتی معادن در سال‌های اخیر اضافه کرد: میزان حقوق دولتی دریافتی از هفت میلیارد تومان در سال 94 به 24 میلیارد تومان در سال 97 رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه از آغاز تا پایان آذرماه امسال 25 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن دریافت شده است، گفت:  پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 34 میلیارد تومان برسد.
وی ادامه داد: براساس قانون معادن، باید ۱۵ درصد حقوق دولتی که توسط معادن پرداخت می‌شود، برای اصلاح مشکلاتی که فعالیت معدن در آن منطقه به‌وجود آورده، صرف شود.


زنجان جزو 10 استان نخست در بخش معادن
بنا به این گزارش، برخورداری زنجان از 30 نوع تندیس معدنی این استان را جزو 10 استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی تبدل کرده است.
سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان است و یکی از معادن غنی استان زنجان سرب و روی انگوران در روستای دندی (شهرستان ماهنشان) است که شکل نوین استخراج از آن به اواخر دهه 40 مربوط است.
ظرفیت تولید این معدن سالانه 700 هزار تن اکسید سرب و روی و مخلوط سولفوره سرب و روی است که این میزان تولید برای کارخانه‌های تولید شمش سرب و روی در استان زنجان به کار برده می‌شود.
انتهای پیام/
برداشت هفت میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار