عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

لایحه بودجه ۱۴۰۳ ضدتورمی است

1402/09/17 - 10:00 - کد خبر: 104313 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ضد تورمی است، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شاهد تأمین هزینه‌های جاری کشور از طریق درآمدهای مالیاتی هستیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام حسن نوروزی لایحه بودجه ۱۴۰۳ را ضدتورمی خواند و اظهار داشت:در این لایحه دولت تمام تلاش خود را برای کنترل هرگونه افزایش قیمت به کار گرفته است.
نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شاهد تأمین هزینه‌های جاری کشور از طریق درآمدهای مالیاتی هستیم.
نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در این باره مطرح می شود این است که افزایش درآمدهای مالیاتی دولت به معنای تحمیل بار این افزایش درآمدها به حقوق بگیران است در حالی که این گونه نیست و در این حوزه افزایش مالیاتی نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از محل جلوگیری از فرارهای مالیاتی و ایجاد پایه های جدید مالیاتی است.
وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رشد اقتصادی هفت درصدی را پیش‌بینی کرده است که حتی اگر پنج درصد آن هم محقق شود، رضایت‌بخش است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ۱۴ آذر بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه را به مجلس تقدیم کرد.
بر اساس قانون جدید مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو بخش تقدیم مجلس خواهد شد که در مرحله نخست احکام بودجه و مرحله دوم جداول در مجلس بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/
لایحه بودجه ۱۴۰۳ ضدتورمی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار