امام جمعه موقت تبریز:

دانشجویان مراقب سیاست‌زدگی باشند

1402/09/17 - 14:47 - کد خبر: 104299 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز با تبریک روز دانشجو به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، گفت: دانشجویان نباید در دام سیاست‌زدگی بیافتند و احزاب و گروه ها از آنان به عنوان ابزار استفاده کنند.

به گزارش نصر، «حجت‌الاسلام مهدی عالی»، در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دانشجویان همواره با بصیرت در عرصه‌های مختلف حضور دارند، افزود: این قشر همواره مطالبه گرند و در این مسیر باید بدون خروج از دایره عدالت و تقوا، مسوولان را بازخواست کرده و دلسوزانه و بدون حب و بغض سیاسی و گروهی مسوولان قوای سه گانه را مورد نقد عالمانه قرار دهند.
وی با بیان اینکه نقد و انتقاد عالمانه مسوولان، جایز است، اظهار کرد: دانشجویان در کنار نقد عالمانه، هر جا که به کمک آن ها نیاز باشد، باید مسوولان را کمک کنند.
امام جمعه موقت تبریز گفت: دانشجویان هرگز نباید استکبارستیزی را فراموش کنند زیرا اساس و مبنای روز دانشجو، استکبارستیزی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکاست و هر وقت در دانشگاه و جریان های سیاسی استکبارستیزی کمرنگ شده باشد، بدانید استکبار در آن دست دارد.
حجت الاسلام عالی، با تاکید بر گسترش فرهنگ جهاد علمی و معنوی در جامعه، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیشرو جهاد علمی و معنوی در کشور هستند و پیشرفت های کنونی جامعه در عرصه های مختلف مدیون جهاد علمی و معنوی است.
وی یادآور شد: در کنار عمل به جهاد تبیین و گفتن حقایق رشد و توسعه کشور، باید برای گسترش فرهنگ جهاد علمی و معنوی در جامعه نیز تلاش کرد زیرا این موضوع از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.
برگزاری یادواره های شهدا موجب ماندگاری فرهنگ و روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه یادواره ۱۰ هزار شهید آذربایجان به زودی در تبریز برگزار می شود، گفت: برگزاری چنین یادواره هایی موجب ماندگاری فرهنگ و روحیه شهادت طلبی در جامعه می شود.
حجت الاسلام عالی، با بیان اینکه بر اساس منویات رهبری، ارج یادواره های شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: اگر روحیه شهادت طلبی در جامعه از بین برود، کشور در مقابل دشمن تسلیم می شود بر همین اساس دشمن نیز تلاش می کند تا روحیه جهادی، مقاومت و شهادت طلبی را از مردم ایران بگیرد.
وی با اشاره به اینکه روحیه شهادت طلبی نیروهای جهاد اسلامی و جبهه مقاومت در یمن، عراق، سوریه و غزه برگرفته از روحیه شهادت طلبی شهدای نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: برگزاری این یادواره ها در جامعه مهم و ارزشمند است.
امام جمعه موقت تبریز با انتقاد از کمرنگ بودن فضاسازی در سطح استان در خصوص یادواره ۱۰ هزار شهید استان، گفت: باید در کنار فضاسازی شهرهای استان، فضای معنوی جامعه نیز به عطر شهدا عطرآگین شود.
حجت الاسلام عالی، با تاکید بر اینکه هدف این یادواره ها ترویج و تبلیغ فرهنگ جبهه و شهادت است، ادامه داد: مسوولان باید بعد فرهنگی این یادواره ها را احساس کرده و آن را به جامعه منتقل کنند.
انتهای پیام/
دانشجویان مراقب سیاست‌زدگی باشند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار