فرمانده سپاه مراغه:

شبکه قاچاق آرد یارانه‌ای در مراغه متلاشی شد

1402/09/16 - 23:04 - کد خبر: 104284 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه مراغه گفت: شبکه اخلالگران توزیع آرد یارانه‌ای در این شهرستان توسط سازمان اطلاعات سپاه متلاشی و ۳۷ تن آرد نیز از این متهمان کشف و ضبط شد.

به گزارش نصر، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری پنجشنبه شب در گفت‌ وگو با خبرنگاران افزود: شناسایی این افراد در پی نارضایتی‌ فراگیر مردم از کمبود آرد در برخی از مناطق و تعطیلی یا کاهش شیفت‌های کاری برخی از نانوایی‌ها در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تشکیل صف‌های طولانی و زیرسؤال رفتن کرامت شهروندان از دیگر نتایج سوء قاچاق آرد در شهرستان به شمار می‌رود، اضافه کرد: پس از شناسایی اعضای این شبکه، چند نفر از دلالان کلان و اخلال‌گران شبکه توزیع آرد یارانه‌ای دستگیر و تعدادی از آنان نیز احضار و به دستگاه قضایی شهرستان معرفی شدند.
وی با بیان اینکه سرنخ‌های اصلی فساد پس از هماهنگی با دستگاه قضایی شهرستان و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند، تاکید کرد: این دلالان، آرد قاچاق را با قیمت آزاد به صنوف و مشاغل مختلف مانند آزادپزها، دامداری‌ها و غیره عرضه کرده و از این راه سود سرشاری با توجه به مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای آن نسبت به نوع غیریارانه‌ای کسب می‌کردند.
به گفته فرمانده سپاه مراغه، متهمان اصلی با قرار تامین مناسب در بازداشت هستند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر افراد مرتبط و شناسایی دیگر زوایای موضوع در دست اقدام و رسیدگی است.
سرهنگ حیدری با تشکر از زحمات دادستان شهرستان، از جدیت دستگاه قضایی در برخورد قانونی با مجرمان نظام اقتصادی و اخلالگران بازار قدردانی کرد و ادامه داد: تلاش‌های ریاست تعزیرات حکومتی، اعضای کارگروه فرمانداری و سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه مراغه نیز قابل قدردانی است.
وی همچنین ضمن هشدار به متخلفان اقتصادی در این شهرستان اظهار کرد: مراغه برای قاچاقچیان و متخلفان تنظیم بازار ناامن‌تر شده و با تمام متخلفان، متناسب با نوع تخلف به صورت قانونی برخورد می‌شود.
به گزارش ایرنا سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه مراغه طی دوم آذرماه جاری نیز ۱۰ تُن آرد قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط کرده بودند.
آرد از طریق شبکه توزیع بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود و حمل‌ونقل آن در خارج از این شبکه، قاچاق به شمار می‌رود تا جایی کارشناسان جهاد کشاورزی علاوه بر نانوایی‌ها در کارخانجات آردسازی شهرستان نیز بر روند توزیع آن نظارت می‌کنند.

ماهانه بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان یارانه نان برای مراغه تخصیص می‌یابد
ماهانه ۳۸ میلیارد تومان یارانه نان برای مراغه تخصیص می‌یابد تا آرد دولتی بین ۲۴۰ نانوایی فعال این شهرستان توزیع، و اهالی از نان یارانه‌ای بهره‌مند شوند اما اختلاف فیمت آرد یارانه‌ای و آزاد در برخی از موارد به انگیزه‌ای برای تخلف برخی‌ها تبدیل می‌شود.
افزایش تقاضا برای نان لواش و سودجویی برخی‌ها به واسطه اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد طی مهر سال گذشته موجب شده بود تا صف‌های طولانی در مقابل نانوایان شکل بگیرد و فرماندار این شهرستان ویژه در واکنش به این مشکل اهالی، قرارگاه تنظیم بازار نان تشکیل دهد.
انتهای پیام/
شبکه قاچاق آرد یارانه‌ای در مراغه متلاشی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار