معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صمت خبر داد:

کاهش عوارض صادرات کنسانتره در کشور

1398/10/05 - 15:10 - کد خبر: 10428 نسخه چاپی

نصر: معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صمت گفت: عوارض صادرات کنسانتره در کشور از 20 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، جعفر سرقینی دیشب در جلسه مشترک با فعالان معدن و صنایع معدنی استان زنجان با اشاره به اینکه هم وزرای قبلی و هم وزیر فعلی به تفویض اختیارات به استان‌ها علاقه‌مند هستند، اظهار کرد: تنها موارد ضروری در سطح کشور طرح و بررسی می‌شود.
معاون وزیر صمت با اشاره به وجود اشرافیت به موضوعات در استان‌ها گفت: طرح و بررسی موضوعات در استان‌ها زمینه بررسی تخصصی‌تر آن را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه تعیین سهمیه خاک اتفاق خوبی نبوده است و باید رفع شود، افزود: قیمت‌گذاری نیز باید به صورت کمیته‌ای انجام شود.
سرقینی عنوان کرد: پیگیری سهمیه گازوئیل برای خودروهای سنگین فعال معادن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صمت با اشاره به اینکه قانون «گون» مربوط به سال‌های دهه 70 است، ولی اجرای آن به تازگی اتفاق افتاده، بیان کرد: در حال رایزنی و بررسی برای اصلاح اجرای این قانون هستیم.
وی با بیان اینکه یک مشکل با منابع طبیعی آن است که قانون کیلومتر مربع است، در حالی  که معیار در منابع طبیعی هکتار است، گفت: این موضوع محل اختلاف است.
دبیر شورای عالی معادن با اشاره به عدم دریافت کامل 15 درصد تبصره 6، عنوان کرد: در صورت دریافت عین این مبلغ بین استان‌ها توزیع شود.
وی با بیان اینکه بخش معدن نیاز کشور را تامین می‌کند، ادامه داد: 10 میلیارد دلار صادرات معدن و محصولات معدنی در کشور اتفاق افتاده است.
سرقینی با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری 11 میلیارد تن فولاد صادر می‌شود، گفت: این در حالی است که در سال‌های 1392 علاوه بر عدم صادرات، فولاد به کشور وارد می‌شد.
معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صمت گفت: 25 درصد صادرات غیر نفتی متعلق به معدن و مواد معدنی است.
وی با بیان اینکه بحث ارائه مواد معدنی در بورس حل شده است، گفت: امروز هفت شرکت روی برای صادرات معرفی شدند و برخی شرکت‌ها به دلیل عدم بازگشت ارز هنوز معرفی نشدند.
سرقینی با اشاره به اینکه توزیع خاک با عیارهای مختلف دور از عدالت نیست، ادامه داد: باید فلز محتوا ملاک باشد و اگر لازم است، باید روش اصلاح شود.
معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صمت گفت: عوارض صادرات کنسانتره در کشور از 20 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه گمرک در این شرایط تحریم کارساز بوده است، گفت: به اندازه‌ای این اداره انعطاف‌پذیر بوده که همیشه آمادگی همکاری را دارند.
سرقینی با بیان اینکه سال تولید ملی است و نمی‌توان اجازه داد، محصول تولیدی در داخل کشور وارد شود، گفت: موردی در مورد کیفیت کالای تولید داخلی وجود داشته باشد، اعلام شود تا به آن رسیدگی شود.
انتهای پیام/
کاهش عوارض صادرات کنسانتره در کشور خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار