در رویداد علمی «چه سفرها کرده ایم» مطرح شد:

حوزه امور بانوان نیازی به حمایت های شعارگونه ندارد

1402/09/16 - 13:58 - کد خبر: 104255 نسخه چاپی

نصر: مدیر مرکز نوآوری دانشگاه تبریز گفت: در زیست بوم نوآوری و فناوری، هرچه بانوان ما بتوانند با گردهمایی ها موجبات هم‌افزایی ایده های ناب را فراهم آورند، موجب استقلال هرچه بیشتر آنها خواهد شد. 

به گزارش نصر، لیلا بنام، معاون مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری در مراسم رویداد «چه سفرها کرده ایم» که روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در سالن باران مرکز نوآوری دانشگاه تبریز با حضور بانوان کارآفرین و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: رویداد علمی تخصصی «چه سفرها کرده ایم» زیر مجموعه رویداد فناورانه رینوتکس در هفته پژوهش است. این فرصتی است تا بانوان کارآفرینی که کارهایشان را با سختی ها و موانع جلو برده اند، در چنین فضایی تجارب زیسته خود را به اشتراک بگذارند.
علی پورزیاد، مدیر مرکز نوآوری دانشگاه تبریز هم ضمن تشکر از اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، به مجموعه همایش های جهانی «تد» اشاره کرد و افزود: تجربه «تد» به عنوان مجموعه ویدیوهایی که افراد موفق بر روی صحنه ایستاده و مسیر تجاربشان را بیان می‌کنند، بسیار قابل الگو برداری برای ملت خودمان است. 
وی در ادامه گفت: ای کاش ما هم چنین برنامه هایی را برگزار کنیم تا تفکر غلط پارتی بازی و رانت داشتن همه افراد موفق جامعه از اذهان افرادی که در پی موفقیت و عبور از موانع پیش پای خود هستند، پاک شود.
وی با اشاره به کار آفرینان حاضر در مراسم، تفاوت اشتغال و کار آفرینی را تشریح کرد: در جامعه ما می‌توان نیروی کار و یا خود اشتغال بود. گزینه دیگری هم پیش روست و آن کارآفرینی است. مابین اشتغال و کار آفرینی فرق بزرگی هست و درک این تفاوت بسیار مهم است. اشتغال به این معنی است که موقعیت شغلی ایجاد کنیم، ولی کارآفرینی ایجاد و آفرینش زمینه ای برای بار اول است. حتی ممکن است تعداد کسانی که در آن اشتغال می‌یابند کم باشد، ولی از حیث معنوی بسیار ارزشمند است.
وی با اذعان بر توانمندی شرکت های دانش بنیان، در خصوص امور بانوان گفت: نگاه ویژه به امور بانوان متفاوت است با توانمند سازی آنها. این حوزه نیازی به حمایت های شفاهی و شعارگونه ندارد. معتقدم در حوزه بانوان به قدری پتانسیل بالا وجود دارد که باید به آن ویژه نگاه داشت و در عمل برای شکوفایی هرچه بیشتر آنها اقدامات سازنده کرد.
وی در ادامه افزود: در پردیس علمی فناوری دانشگاه تبریز میزبان بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان واحد فن آور هستیم که در این میان خانم ها مدیر عامل بیش از  ۲۰ شرکت هستند که قرار داد های ارزشمند داخلی و خارجی دارند. 
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه تبریز در پایان اظهار داشت: ما اکنون نخبه دانشگاه داریم ولی به موقع از توانمندی هایش بهره نمی‌بریم. معتقدم اگر دستور  پخت کسب و کار خود را بدانیم از آن چیز خوبی در می‌آید بنابرین این سالن را رایگان در اختیار امور بانوان استانداری قرار می‌دهم تا در آن با اشتراک تجارب زیسته بانوان کار آفرین، شاهد درخشش هرچه بیشتر نخبگان در این حوزه باشیم. هرزمانی نیاز به نیروی کار و چالش های فناورانه داشتند، کمک می‌کنیم تا «تد»ی که در دنیا است با هر نامی در این مرکز پیاده کنیم.
این گزارش حاکی است، در این مراسم، بانوان کارآفرینی چون «دکتر زهرا کریم زاده» مدیر عامل گروه تولیدی کندوشهد شرق آذر، «عاطفه حافظی» کارآفرین در حیطه خشک کردن میوه، «مهدیه برزگر» معدن کار نمونه و «خانم عظیم پور» تولیدکننده پوشاک حاضر بودند و حوزه کاری و تجارب زیسته خود را معرفی کردند.
انتهای پیام/
حوزه امور بانوان نیازی به حمایت های شعارگونه ندارد فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار