خانی خبر داد:

۶۰ درصد شبکه فاضلاب ملکان اجرا شده است

1402/09/15 - 22:19 - کد خبر: 104226 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: طول شبکه مطالعه و طراحی شده فاضلاب شهر ملکان ۷۲ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۴۵ کیلومتر با احتساب خط انتقال و ۸۸ کیلومتر با احتساب مسکن مهر اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، محمد خانی چهارشنبه در آیین کلنگ‌زنی تصفیه خانه شهری ملکان با بیان اینکه طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب ملکان شامل خطوط انتقال و شبکه‌های اصلی و فرعی در اقطار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر است، اضافه کرد: از ۲ هزار و ۸۰۰ متر طول خط انتقال تحت فشار، حدود یکهزار و ۶۵۰ متر انجام شده است.
وی، اعتبار پیش بینی شده تصفیه خانه ملکان را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه خانه شهری ملکان ۱۰هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز پیش بینی شده است و ۶۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله هدف‌های دولت سیزدهم است، از مشارکت بانک ملی در این طرح خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال از طرف این بانک به عنوان قسط اول تخصیص یافته است.
خانی با اشاره به اینکه شهرستان ملکان با ۴۰ درصد کاهش منابع آبی مواجه است، گفت: آبرسانی به ۳۴ روستا در قالب طرح جهادی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه آغاز شده است.
سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور مبنی بر تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در آذر سال ۱۴۰۰ افزود: طبق این دستور، توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری، تامین زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز روستاییان از جمله تامین آب، راه آسفالت، فضاهای آموزشی و درمانی و سایر زیرساخت‌ها در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها دنبال می‌شود.
ملکان در جنوب‌شرق دریاچهٔ ارومیه و در محل اتصال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار گرفته‌است؛ این شهر با وسعت ۱۰۰۷ کیلومتر مربع ۲٫۲ درصد مساحت استان آذربایجان شرقی را داراست و فاصله آن با تبریز ۱۴۴ کیلومتر است.
انتهای پیام/
۶۰ درصد شبکه فاضلاب ملکان اجرا شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار