مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری خبر داد

استقرار خانه‌های سلامت در ۱۷ محله تبریز

1402/09/15 - 15:12 - کد خبر: 104202 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از استقرار خانه‌های سلامت در ۱۷ محله شهر خبر داد.

به گزارش نصر، محمدحسین حسن زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل گفت: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری یکی از ادارات کل ستادی شهرداری است که با توجه به گستره ادارات و شرکت‌های تابعه شهرداری و بالا بودن تعداد نیروهای مستقیم و غیرمستقیم، جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.
وی افزود: این اداره کل، چهار حوزه شامل مسائل اجتماعی، درمان همکاران و خانواده‌ها در دو درمانگاه مجهز امام رضا(ع) و الغدیر و خدمات گیری کارکنان از کمیته رفاه را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: برخی از داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای نیستند اما تمامی کارکنان شهرداری تبریز می‌توانند آزمایشات ناباروری را به صورت رایگان در آزمایشگاه طرف قرارداد انجام دهند. 
حسن زاده گفت: وظیفه شهرداری نسبت به شهروندان، مدیریت سلامت شهری در قالب سیاست‌های کلان و آگاهی رسانی در قالب خانه‌های سلامت است که این خانه‌ها اکنون در ۱۷ محله شهر تبریز مستقر بوده و واحدهایی چون روانشناسی، تغذیه، مامایی و حتی فعالیت‌های مهارتی چون آشپزی، کامپیوتر و ... فعال هستند.
وی، کمک به دستگاه‌های متولی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و سلامت، همکاری برای انجام غربالگری در مناطق محروم و طب کار را از جمله سایر فعالیت‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: بحث طب کار یکی از حوزه‌های مهم فعالیت اداره کل سلامت شهرداری بوده و مثلا برای استخدام راننده اتوبوس‌ها، سلامت روانی آن‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و یا ممکن است که همکاران بخش‌های مختلف چون پاکبان‌ها در معرض انواع تهدیدات شغلی قرار بگیرند که وظیفه ما رصد، حمایت و تامین سلامت همکاران بوده و غربالگری تمامی همکاران و طب کار به صورت مداوم در حال انجام است.
وی با بیان این‌که گستره فعالیت شهرداری مختص کارکنان بوده و برای فعالیت در امر جوانی جمعیت برای عموم نمی‌تواند به تنهایی وارد اقدام شود، افزود: وظایف شهرداری بسیار وسیع است اما این نهاد اغلب در حوزه خدماتی و عمرانی فعال است با این حال بخش بزرگی از بودجه شهرداری برای مباحث اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام/
استقرار خانه‌های سلامت در ۱۷ محله تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار