امیدفر خبر داد:

پیش‌ بینی بارش برف در آذربایجان‌ شرقی

1402/09/15 - 11:17 - کد خبر: 104183 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امشب با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو احتمال بارش برف به خصوص در مناطق کوهستانی استان وجود دارد.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، عبور این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد، در برخی نواحی بارش باران و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف می شود.
وی با بیان اینکه از لحاظ دمایی تا روز جمعه تغییرات قابل ملاحظه ای در استان روی نمی دهد، اظهار کرد: در برخی نواحی استان غبار محلی و پدیده مه روی می دهد.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: ساکنان مناطق سردسیر و کوهستانی استان تمهیدات لازم برای بارش برف احتمالی را اتخاذ کنند و مردم از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.
امیدفر، همچنین خواستار عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.
هوای تبریز و شهر جدید سهند طی سه روز گذشته برای گروه های حساس و در برخی ساعات برای همه گروه ها ناسالم بود اما امروز با کاهش ناپایداری ها، هوا در وضعیت سالم قرار گرفته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
پیش‌ بینی بارش برف در آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار