نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ورود دانش آموزان به فضای دانش بنیان موجب تسریع پیشرفت کشور می‌شود

1402/09/14 - 20:56 - کد خبر: 104176 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ورود دانش‌آموزان به فضای دانش بنیان و آشنایی با علوم نو و فناوری های روز دنیا، موجب شتاب در پیشرفت و توسعه کشور می شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر سه شنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس و نخستین جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی رینوفست افزود: برگزاری این جشنواره دانش‌آموزی، اقدامی مبارک برای نسل امروز به عنوان نسلی باهوش و پر استعداد است.
وی با بیان اینکه استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از جشنواره فناوری و نوآوری رینوفست قابل توجه است، گفت: تعداد طرح‌های ارائه شده و شرکت‌کنندگان در این جشنواره در سه محور هوا فضا، رباتیک و هوش مصنوعی بسیار خوب و نقش چنین جشنواره‌هایی در تضمین رشد علمی کشور غیرقابل انکار است.
آل هاشم با اشاره به آشنایی نسل جدید فناوری‌های نوین و و تفاوت این نسل با نسل‌های گذشته، اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان امروز با فناوری‌های نوین به قدری است که شاید برای نسل‌های قبلی یک آرزو بود.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: امید است این نمایشگاه‌ها موجب ایجاد فضای صحیح رقابتی شوند که همین رقابت خود عاملی برای نشاط و پویایی هرچه بیشتر صنعت و نوآوری است.

رینوتکس، محلی برای ارتباط نوجوانان با فناوری است
مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: نمایشگاه رینوتکس تبریز این امکان را فراهم کرده تا نوجوانان با علوم آینده و فناور آشنا شوند.
"عبدالرضا فلاح" افزود: کاری که در این نمایشگاه کردیم این بود که سعی کردیم یازدهمین نمایشگاه رینوتکس را نسبت به دوره های گذشته ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به‌عنوان نمایشگاه ملی ثبت شده و از سال آینده از آن بعنوان" نمایشگاه علمی" یاد خواهد شد.
وی با تاکید بر این که به هم رسانی و کمک به تجاری سازی محصولات و شرکت ها از اهداف اصلی این نمایشگاه است، گفت: در این نمایشگاه زون بندی و انتخاب صنایع را بر حسب نیاز های استان و اقلیم انجام داده ایم.
فلاح ادامه داد: رویداد ها، جشنواره ها و زون ها سه بخش کلی این نمایشگاه هستند.
فلاح با اشاره به حضور دانش آموزان در این دوره گفت: امسال هفت هزار و ۴۰۰ تیم دانش آموزی در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.
وی توضیح داد: مسابقات هدایت پهباد ها، ربات های سنگین و جنگجو، مسابقه پرتاب تخم مرغ، برنامه نویسی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
رییس شورای سیاستگذاری نخستین فستیوال نوآوری و فناوری دانش‌آموزی رینوفست و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: این جشنواره در سه محور رباتیک، هوا فضا و هوش مصنوعی از امروز تا هفدهم آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر خواهد بود.
مسعود سعادتی اضافه کرد: این فستیوال علمی در چهار بخش مسابقات، نمایشگاه دستاوردها، سمینارهای آموزشی و جلسات شکل دهی برگزار می‌شود.
وی در مورد اهمیت برگزاری این فستیوال، بیان کرد: با برگزاری رویدادهای علمی و مشاهده ملموس آموخته‌های سر کلاس است که می‌توان انتظار نخبگی و کشف را از دانش‌آموز داشت.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه با حضور فناوران، مبتکران و مخترعان در سالن های امیرکبیر، پروین اعتصامی و آذربایجان محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز شده است.
انتهای پیام/
ورود دانش آموزان به فضای دانش بنیان موجب تسریع پیشرفت کشور می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار