نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد:

لزوم ارتباط صنعت، دانشگاه و دانش بنیانی ها در بستر رینوتکس

1402/09/14 - 17:44 - کد خبر: 104171 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: در این نمایشگاه هر دو بخش صنعت و دانشگاه، صنعت و دانش بنیان باید همدیگر را پیدا کنند تا نیاز های صنعت مبتنی بر نیاز های همدیگر مرتفع شود. 

به گزارش نصر، "حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم" در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه رینوتکس گفت: به تمام کسانی که در این نمایشگاه زحمت کشیده اند خداقوت می گویم، از خداوند منان می خواهم این عزیزان را برای رسیدن به اهداف این نمایشگاه یاری کند.
وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در کشور جایگاهی رفیع در قدرت تکنولوژی، نوآوری ها و فناوری ها دارد و باعث ایجاد فضای صحیح رقابت می شود که همین رقابت عاملی برای نشاط صنعت و نوآوری است. 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: بازدید کنندگان این نمایشگاه می توانند در زمینه تخصص های داخلی کشورمان مطلع شده و مانع واردات و خروج سرمایه از کشور شوند و با دسترسی به بازار داخلی و ارز آوری مبادرت کنند. 
ال هاشم خطاب به مسئولین این نمایشگاه گفت: دغدغه اصلی نمایشگاه باید ایجاد نشاط اقتصادی، ممانعت از خروج نخبگان، اشتغالزایی و ارز آوری باشد. 
وی خاطرنشان کرد: تمرکز به سود آوری و بازاریابی های کوتاه مدت به زیان مشارکت کننده ختم خواهد شد. 
وی تاکید کرد: هدف این نمایشگاه باید رقابت و غلبه به فناوری ها باشد مخصوصا غلبه بر فناوری های خارجی که می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه گردد. 
وی اضافه کرد: برگزاری رویداد های علمی و نوآورانه باید به عرصه رویارویی علمی نیاز ها تبدیل شود. 
امام جمعه تبریز گفت: در این نمایشگاه هر دو بخش صنعت و دانشگاه، صنعت و دانش بنیان باید همدیگر را پیدا کنند تا نیاز های صنعت مبتنی بر نیاز های همدیگر مرتفع شود. 
آل هاشم با اشاره به اهمیت این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه نباید محدود به چند روز برگزاری باشد، بلکه باید تبدیل به شبکه ای پویا و دائمی باشد تا در طول سال، استان بتواند با بهره مندی از توان این شبکه برای رفع چالش های مختلف چاره اندیشی کند. 
وی تصریح کرد: به کارگیری دانش‌پژوهان در حوزه های مختلف می‌تواند خودکفایی و اشتغالزایی را رقم بزند. 
نماینده ولی فقیه در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه رینوتکس 2023 گفت: رینوتکس 2023 باید فرصتی برای شبکه سازی و همکاری های فناوری منطقه ای، ملی و بین المللی و بستر سازی برای کاربردی کردن آن ها، برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و طرح ها و ایده های دانش محور و در نهایت حمایت و ظرفیت سازی برای تولید دانش و محصولات بومی و تجاری سازی آن ها باشد. 
وی با اشاره به حضور دانش آموزان در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس گفت: امسال نخستین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی رینوفست هم، همزمان با این نمایشگاه در تبریز برگزار می شود که خود اقدام مبارکی برای نسلی که واقعا باهوش و پراستعداد هستند. 
وی افزود: این تسلطی که برخی دانش آموزان بر روی برخی از فناوری های روز جهان دارند برای نسل های قبلی آرزو بود! 
وی با بیان این که تعداد طرح ها و شرکت کنندگان دانش آموزط قابل توجه است، گفت: ورود دانش آموزان به فضای دانش بنیان و آشنایی با علوم نو و تکنولوژی های روز دنیا می تواند باعث شکاف در پیشرفت و توسعه کشور باشد.
انتهای پیام/
لزوم ارتباط صنعت، دانشگاه و دانش بنیانی ها در بستر رینوتکس محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار