مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی:

مفهوم رینوتکس؛آینده سازی برای جوانان است

1402/09/14 - 17:39 - کد خبر: 104170 نسخه چاپی

نصر: مشاور فناوری و نوآوری استاندار آذربایجان شرقی گفت: واقعیت و مفهوم رینوتکس این است که می خواهیم در آن آینده سازی و تربیت نوجوانان با علوم آینده و فناور را راه اندازی کنیم. 

به گزارش نصر، "عبدالرضا فلاح" در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه رینوتکس 2023 گفت: کاری که در این نمایشگاه کردیم این بود که سعی کردیم یازدهمین نمایشگاه رینوتکس را نسبت به دوره های گذشته ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه بعنوان نمایشگاه ملی ثبت شده و از سال آینده بعنوان یک رویداد" نمایشگاه علمی" از آن یاد خواهد شد. 
فلاح توضیح داد: واقعیت و مفهوم رینوتکس این است که می خواهیم در آن آینده سازی و تربیت نوجوانان با علوم آینده و فناور را راه اندازی کنیم. 
وی با اشاره به جوایز این دوره گفت: در این نمایشگاه جایزه فناوری و نوآوری در حوزه صنایع با هدف الگو سازی و ارتباط نسل ها را برقرار خواهیم کرد.
وی با تاکید بر این که به هم رسانی و کمک به تجاری سازی به محصولات و شرکت ها از اهداف اصلی این نمایشگاه است، گفت: در این نمایشگاه زون بندی و انتخاب صنایع را بر حسب نیاز های استان و اقلیم انجام داده ایم.
فلاح ادامه داد: رویداد ها، جشنواره ها و زون ها سه بخش کلی این نمایشگاه خواهند بود.
وی در رابطه با جوایز نمایشگاه گفت: سعی کردیم به حمایت بخش خصوصی و استانداری جوایز ارزنده ای تقدیم فناوران کنیم.
برای نمایشگاه رینوتکس در سه بخش کلی مسابقه در نظر گرفته ایم؛ نمایش در حوزه دستاورد های دانش آموزان از اتفاقات جدید این دور بوده و حرکت جدیدی است که امیدواریم حمایت شود.
وی با اشاره به حضور دانش آموزان در این دوره گفت: امسال 7 هزار و 400 تیم در این راستا ثبت نام کرده اند.
وی توضیح داد: مسابقات هدایت پهباد ها، ربات های سنگین و جنگجو، مسابقه پرتاب تخم مرغ، برنامه نویسی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
انتهای پیام/
مفهوم رینوتکس؛آینده سازی برای جوانان است محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار