معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در آذربایجان شرقی

1402/09/14 - 15:56 - کد خبر: 104159 نسخه چاپی

نصر: معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، روستایی و نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، جعفر حسن زاده ظهر سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان اهر گفت: تعهد استان آذربایجان شرقی برای ساخت ۲۰۷ هزار واحد مسکونی در قالب خودمالکی، روستایی و نهضت ملی مسکن می‌باشد که ۱۰۰ هزار واحد آن در حال احداث است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم خانه دار شدن اشخاص فاقد مسکن است که امیدواریم در شهرستان‌ها جهت تحقق این امر از سوی ادارات ذیربط همکاری‌های لازم انجام شود.
وی گفت: با تمامی حساسیت‌های مهندسی، فراتر از شخصی ساز در ساخت مساکن کنترل، طراحی و نظارت انجام می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت اتمام احداث مابقی مساکن مهر است که در استان نیز با احصای مشکلات و نواقص با وزارتخانه رایزنی می‌شود تا با اختصاص منابع مالی لازم احداث این مساکن را به اتمام برسانیم.
وی با تأکید بر توجه به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرها گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند با نوسازی واحدهای مسکونی از تسهیلات ۵ میلیارد ریالی و سایر بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی شامل اضافه طبقات و تخفیفات در اخذ پروانه ساختمانی و غیره بهره مند شوند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از صدور رایگان سند برای واحدهای مسکونی احداث شده در اراضی ملی تصرفی خبر داد و گفت: اشخاصی که تا قبل از سال ۹۴ در اراضی ملی واحد مسکونی احداث کرده اند می‌توانند به صورت رایگان برای واحدهای مسکونی خود سند دریافت کنند.
حسن زاده در ارتباط با اختصاص قیر رایگان به شهرها نیز گفت: به شهرهای که در بافت‌های فرسوده عملکرد خوبی داشته باشند قیر رایگان خواهیم داد.
فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از احداث ۹۳۱ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.
ابوالفضل غنی زاده گفت: تعداد واجدین شرایط در شهرستان اهر برای مسکن ۷ هزار نفر می‌باشد که زمین برای احداث ۹۳۱ واحد واگذار شده است و به دنبال تأمین زمین برای احداث مسکن برای سایر متقاضیان هستیم.
وی خواستار ساماندهی مشاوران املاک شهرستان اهر شد و افزود: مشاوران املاک خوب کار نمی‌کنند و باعث گلایه‌های شهروندان می‌شود که انتظار داریم با متخلفان برخورد قانونی شود.
انتهای پیام/
احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در آذربایجان شرقی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار