مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آذربایجان‌شرقی رتبه چهارم کشور را در اقتصاد دیجیتال دارد

1402/09/14 - 13:06 - کد خبر: 104143 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: این استان رتبه چهارم کشور را در شاخص اقتصاد دیجیتال دارد و سهم اقتصاد دیجیتال استان در تولید ناخالص داخلی ۶.۹ درصد است.

به گزارش نصر، «محمد فرزاد» روز سه‌شنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای مراغه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان بر اساس هدفگذاری دولت و تا پایان دولت سیزدهم باید در سطح کشور به ۱۰ درصد برسد و در استان نیز برای افزایش این شاخص تلاش می‌شود که یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن توسعه شبکه فیبر نوری است.
وی با تاکید بر اینکه فیبر نوری در افزایش ضریب اقتصاد دیجیتال نقش اصلی را بازی می‌کند، اضافه کرد: زیرساخت فیبر نوری ارتباطات امن، باسرعت، باکیفیت و کم‌هزینه را در اختیار مردم قرار می‌دهد و توسعه روزافزون آن در دستور کار قرار دارد.
«فرزاد» همچنین در مورد وضعیت استفاده از فیبرنوری در سطح استان نیز بیان کرد: اکنون ۷۰ هزار و ۱۴۴ خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری شرکت مخابرات قرار دارند که استان از این نظر نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی مشارکت با بخش خصوصی در زمینه توسعه اینترنت فیبر نوری را زمینه‌ساز افزایش تعداد مشترکان اینترنت «FTTX» دانست و افزود: همکاری با شرکت‌های خصوصی «مبین نت» و «رایتل» و «آسیا تک» در استان با هدف افزایش تعداد مشترکان اینترنت شبکه فیبر نوری آغاز شده است.

اجرای ۶۱.۳ کیلومتر فیبر نوری در مرحله نخست
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه نیز به بیان کرد: در مرحله اول این طرح که تا پایان دی ماه و با ۶۱.۳ کیلومتر طول اجرا می‌شود، ۵۵ هزار خانوار این شهر تحت پوشش اینترنت پرسرعت شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند.
به گفته «داود اسدیان» در مرحله دوم که بلافاصله بعد از اتمام مرحله اول و به طول ۶۲.۸ کیلومتر آغاز می‌شود، تمام منازل و کسب‌وکارهای شهر مراغه می‌توانند از اینترنت باکیفیت، امن و با سرعت بالا بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری بر اساس مصوبه هیئت دولت و با حمایت دولت توسعه می‌یابد، اضافه کرد: مراغه پس از تبریز اولین شهرستان استان به شمار می‌رود که شاهد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهاست.
وی توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت «FTTX» را در آموزش، مدیریت شهری و تجارت الکترونیک تاثیرگذار دانست، اضافه کرد: شبکه فیبر نوری از نیازهای مهم منطقه بود که با حمایت‌های دولت و ورود شرکت‌های خصوصی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.
به گزارش ایرنا فیبر نوری این شهر توسط مجری طرح، و با حمایت وزارت ارتباطات و شهرداری مراغه در دو مرحله اجرا می‌شود و تمام منازل و کسب‌وکارهای شهر مراغه تحت پوشش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
آذربایجان‌شرقی رتبه چهارم کشور را در اقتصاد دیجیتال دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار