رییس سازمان بورس:

تاخیر در انتشار اطلاعات از ٢۵ روز به ١۴ ساعت رسید

1402/09/14 - 12:00 - کد خبر: 104136 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در حالی که در سال ٩۵ اطلاعات با ٢۵ روز تاخیر در سامانه مدال منتشر می‌شد اما امروز این زمان به ١۴ ساعت رسیده‌ و تلاش ما این است که این عدد را به صفر برسانیم.

به گزارش نصر، مجید عشقی در مراسم روز حسابدار با بیان اینکه لازمه تحقق شعار شفافیت مالی لازمه تعالی، توسعه و عدالت اقتصادی این است که اقتصاد را مردمی کنیم، اظهار داشت: باید مشارکت مردمی را در فعالیت‌های اقتصادی افزایش دهیم و برای این ناچاریم که فضای شفاف و امن را فراهم کنیم و بدون ایجاد این فضا نمی‌توان انتظار داشت که مردم منابع مالی خود را برای توسعه اقتصادی درگیر کنند. 
وی ادامه داد: معتقدیم گزارش ‌مالی شفاف و قابل اتکا می‌تواند اعتماد را در فعالان اقتصادی ایجاد کند و به طور قطع مشارکت مردم بدون وجود گزارش مالی شفاف امکان پذیر نیست. 
رییس سازمان بورس با بیان اینکه مخاطبان و استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی افزایش پیدا کرده‌است، گفت: در حال حاضر ۵٠ میلیون نفر در مالکان بازار سرمایه هستند و ١٢ میلیون نفر هم به صورت مستقیم در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند، از سوی دیگر نهادهای عمومی متعددی در بازار سرمایه حضور دارند که ذی نفعان زیادی دارند و بدون اطلاعات و گزارش‌های مالی نمی‌توان این مشارکت عظیم را داشته باشیم از ابن جهت حرفه حسابداری در بازار سرمایه حائز اهمیت است. 
عشقی اظهار داشت: ٨٠٠ ناشر در بازار سرمایه فعال هستند که نماد آنها درج شده و در ۶ ماهه اول امسال ٢٣ هزار اطلاعیه صادر و منتشر کردند و بیش از یک هزار  نهاد مالی در این بازار فعالیت دارند. 
وی تاکید کرد: در حالی که در سال ٩۵ اطلاعات با ٢۵ روز تاخیر در سامانه مدال منتشر می‌شد اما امروز این زمان به ١۴ ساعت رسیده‌ و میزان تاخیر در انتشار اطلاعات ١۴ ساعت بوده و تلاش ما این است که این عدد را به صفر برسانیم. 
رییس بازار سرمایه تاکید کرد: موضوع مهم کیفیت این گزارش‌ها است و یکی از عوامل مهم و اثرگذار در کیفیت گزارش‌ها هزینه‌های حسابرس است که نیازمند به تجدید ساختار هستیم و باید روش تغییر کند.
انتهای پیام/
تاخیر در انتشار اطلاعات از ٢۵ روز به ١۴ ساعت رسید ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار