وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

اختصاص اعتبارات ویژه برای مرمت و حفاظت از میراث تاریخی مرند

1402/09/14 - 11:57 - کد خبر: 104135 نسخه چاپی

نصر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مرند از لحاظ آثار تاریخی جزو شهرهای شاخص کشور است و این آثار ارزشمند شناسنامه ملت ماست و باید به بهترین نحو حفاظت و حراست شوند.

به گزارش خبرنگار نصر، عزت‌الله ضرغامی در پایان بازدید خود از میراث فرهنگی و تاریخی مرند در گفتگو با خبرنگاران، افزود: مرند یکی از مناطق تاریخی و گردشگرپذیر کشورمان هست که ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه صنعت توریسم دارد و من در بازدیدهایی که صبح امروز داشتم با مشکلات موجود آشنا شدم.
وی به مشکلات قلعه تاریخی یالدور مرند اشاره کرد و ادامه داد: این قلعه یکی از میراث تاریخی ماست و باید در کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت این قلعه کارهای جدی صورت پذیرد. من دستوراتی برای رفع مشکلات پیش روی این اثر تاریخی دادم و امیدوارم با همکاری فرمانداری، شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی استان شاهد پیشرفت سریع کارها در قلعه تاریخی یالدور باشیم و نگرانی های مردم مرند هم در این خصوص رفع شود.
ضرغامی گفت: به همراه امام جمعه محترم مرند هم از مسجد جامع و تاریخی مرند بازدید کردیم که قدمت این مسجد زیبا دستکم به دوره ایلخانی برمی‌گردد و بخش هایی از آن به دوره‌های پیشتر نیز برمی‌گردد.
وی ادامه داد: مرند از لحاظ آثار تاریخی جزو شهرهای شاخص کشور است و این آثار ارزشمند شناسنامه ملت ماست و باید به بهترین نحو حفاظت و حراست شوند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان گفت: در کنار اعتباراتی که قبلاً برای پروژه‌های مرند در نظر گرفته شده، انشاالله در این سفر اعتبارات جداگانه و ویژه‌ای هم برای مرمت و حفاظت از ابنیه تاریخی و ارزشمند مرند در نظر خواهیم گرفت‌.
انتهای پیام/
اختصاص اعتبارات ویژه برای مرمت و حفاظت از میراث تاریخی مرند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار