تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی سهند 

1402/09/14 - 08:12 - کد خبر: 104109 نسخه چاپی

نصر: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در مراسمی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی سهند تجلیل به عمل آمد. 

به گزارش نصر، در این مراسم از سرآمدان علمی کشور، پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا، پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر دنیا، پژوهشگران برگزیده دانشگاه معرفی‌شده به جشنواره کشوری، فناوران برگزیده دانشگاه معرفی‌شده به جشنواره کشوری، اعضا هیئت‌علمی فعال در زمینه ارتباط با جامعه و صنعت، پژوهشگران برگزیده دانشکده‌ها، سرآمدان پژوهشی دانشگاه، پژوهشگر جوان برگزیده، مؤلف برگزیده کتاب، نویسنده مقاله با بالاترین کیفیت علمی در سه سال اخیر، عضو هیئت‌علمی با بیشترین همکاری مشترک بین‌المللی، شرکت دانش‌بنیان برگزیده، واحد فناور برگزیده و فارغ‌التحصیلان دکتری برگزیده دانشگاه قدردانی شد. 
رییس دانشگاه صنعتی سهند در این مراسم شاگردپروری، استادمحوری، اخلاق‌مداری و برنامه محور بودن را شاخصه‌های اصلی دانشگاه حکمت بنیان اعلام کرد و افزود: باید دانشگاه‌ها حکمت بنیان و تمدن ساز باشند. 
دکتر اسماعیل فاتحی فر با اشاره به اهمیت بهره‌مندی صنایع از فناوری‌ها، پژوهش‌های کاربردی و تحقیقات علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون سهم پژوهش از درآمد کشور بسیار کم است و بر اساس برنامه هفتم توسعه بایستی تلاش بشود این سهم افزایش یابد. 
 

وی از اساتید نیز خواست پژوهش‌ها و تحقیقات انجام‌یافته مسئله محور و کاربردی باشند، بطوریکه ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و صنایع ایجاد شود. 
رییس دانشگاه صنعتی سهند گفت: به‌منظور تأمین نیروی متخصص در صنایع، با همراهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صنایع، دانشجویان توانمند در قالب بورسیه صنعتی جذب می‌شوند. 
فیروزی فرماندار شهرستان اسکو نیز تحقیق و پژوهش را لازمه پیشرفت و توسعه هر کشور خواند و گفت: دانشگاه صنعتی سهند با اساتید، محققان و فناوران برجسته پتانسیل و ظرفیت لازم برای تجاری‌سازی فناوری و به‌کارگیری آن در مجموعه‌های صنعتی را دارد. 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند نیز با اشاره به فعالیت پژوهشکده‌های مواد پلیمری و نفت و گاز در دانشگاه گفت: هم‌اکنون 27 مرکز تحقیقاتی، 61 آزمایشگاه تحقیقاتی و 41 شرکت دانش‌بنیان و فناور در دانشگاه فعالیت می‌کنند. 
دکتر سید علیرضا طباطبایی نژاد بابیان اینکه قراردادهای انتقال فناوری و تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌ها و صنایع مختلف منعقدشده است، افزود: ده‌ها طرح پژوهشی ملی و بین‌المللی توسط اساتید دانشگاه انجام‌یافته است.
تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی سهند  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار