معاون میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌ شرقی؛

گردشگری ورزشی تبریز باید تقویت شود

1402/09/12 - 16:48 - کد خبر: 104027 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: گردشگری ورزشی تبریز باید بر اساس ظرفیت های قوی و موجود، تقویت شود.

به گزارش نصر، «علیرضا بایرام‌زاده» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه و تقویت گردشگری ورزشی آذربایجان شرقی جزو اولویت های این حوزه است، از شناسایی دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه گردشگری ورزشی استان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد.
وی تلاش برای افزایش حضور گردشگران ورزشی در تبریز را از اهداف مهم شناسایی دفاتر گردشگری یاد شده برشمرد و اظهار کرد: آگاهی از مفاد گردشگری ورزشی و مدون کردن زیرساخت‌های موجود در حوزه گردشگری ورزشی در این دوره های آموزشی پیگیری می شود.
بایرام زاده ادامه داد: برای آشنایی بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تبریز و آذربایجان‌شرقی با مفاهیم گردشگری ورزشی برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با محتوای گردشگری ورزشی برای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از طریق دفاتر و گروه‌های فعال در حوزه گردشگری اجرا می شود.
وی امسال از صدور ۱۴ کارت راهنمای گردشگری داخلی و بین‌المللی در زمینه اکوتوریسم (طبیعت گردی) در آذربایجان شرقی برای کسانی خبر داد که موفق شدند دوره‌های آموزشی را با امتیازات مناسب در جریان آزمون جامع سپری کنند.
بایرام زاده با اشاره به اینکه کارت راهنمای گردشگری یک مجوز فعالیت رسمی و قانونی در حوزه گردشگری است که از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر می‌شود، گفت: این کارت ها به عنوان مجوز همراهی با مسافران داخلی و خارجی در داخل و خارج از ایران است و در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که موفق به گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون جامع مربوطه شوند.
وی ادامه داد: دارندگان کارت های گردشگری پس از کسب تاییدیه لازم از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی می‌توانند به طور قانونی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی همکاری کنند.
انتهای پیام/
گردشگری ورزشی تبریز باید تقویت شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار