وزیر کشور:

فرونشست زمین از بدترین حوادث قابل وقوع در کشور است

1402/09/12 - 14:13 - کد خبر: 104015 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور گفت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.

به گزارش نصر، احمد وحیدی روز یکشنبه در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از هم اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین المللی استفاده شود.
وی با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون انجام شده، به این مقدار کفایت مقابله و پیشگیری از وقوع فرونشست زمین را نمی کند، یادآورشد: بحث فرونشست یک موضوع جدی است و استان اصفهان از مهمترین استان ها در این زمینه به شمار می آید.
وحیدی اظهارکرد: برای مقابله با فرونشست زمین که یک بحث بحرانی است، نمی توان با ساز و کار عادی فعالیت ها و برنامه ها را دنبال کرد، باید با اولویت پیگیر تامین منابع مورد نیاز پیش بینی شده در این زمینه بود و به سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
وزیر کشور با اشاره به لزوم راه اندازی ستاد مدیریت بحران در هر سازمان گفت: باید بر اساس وظایف و مسئولیت های نهادها و سازمان های مختلف سناریوهای مناسب مدیریت بحران داشت و بر اساس آن تمرین کرد و آموزش داد.
وی تاکید کرد: مدیریت بحران از پیچیده ترین کارها در حوزه مدیریت است چون باید در جا تصمیم گیری و عمل شود و از نظر شخصی باید قدرت لازم برای تصمیم گیری در لحظه را داشته باشد، از همین رو در انتصاب افراد باید شایستگی آنها مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ 
فرونشست زمین از بدترین حوادث قابل وقوع در کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار