مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل خبر داد:

مدیریت هوشمند ترافیک کلانشهر تبریز

1402/09/12 - 11:40 - کد خبر: 103990 نسخه چاپی

نصر: چهار پروژه بزرگ در مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز در راستای مدیریت هوشمند کلانشهر تبریز به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نصر، مدیرعامل سازمان با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه های شهردار کلانشهر تبریز و دوره ششم شورای اسلامی کلانشهر تبریز، مدیریت هوشمند ترافیک کلانشهر تبریز بوده است که این برنامه شامل چهار پروژه می باشد و در برنامه و بودجه سال 1402 پیش بینی و بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر عملیات اجرایی آنها آغاز گردید.
محبوب عبدالله پور افزود: بنا به دستور شهردار کلانشهر تبریز، اجرای این چهار پروژه به سازمان های عمران، ترافیک، فناوری و شرکت عمران توسعه واگذار گردید.ساختمان مدیریت بحران و مرکز کنترل هوشمند ترافیک توسط شرکت عمران و توسعه آذربایجان شروع به کار کرده است که بعد از مکان یابی و مطالعات، تجهیز کارگاه اکنون سقف سوم این پروژه در حال اجرا است و حدود 50 درصد از اسکلت بتنی آن اجرا شده است.
پروژه فیبر نوری به طول 300 کیلومتر توسط سازمان فناوری مطالعه و شروع به کار گردیده و تاکنون حدود 60 کیلومتر اجرا شده است.
تهیه و نصب و راه اندازی 800 دستگاه دوربین و راه اندازی سامانه های هوشمند نیز بر عهده سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل بوده است که بعد از مکان یابی دوربین ها و مطالعات تکمیلی عملیات اجرایی آن شروع گردید و تجهیز مسیرهایBRT و بزرگراه پاسداران به دوربین های پلاک خوان در راستای این برنامه بوده است. طبق برنامه زمانبندی، تاریخ بهره برداری از پروژه 03/03/1403 پیش بینی شده است که هر 4 پروژه با هماهنگی هم به موازات هم اجرا و در تاریخ ذکر شده به بهره برداری خواهند رسید.
وی درخصوص اهداف پروژه گفت: افزایش رضایت شهروندان و ذینفعان از حمل ونقل شهری، افزایش ظریب ایمنی سفرهای درونشهری اطلاع رسانی به مسافران و رانندگان، مدیران شهری و اجرایی، بهبود عملکرد چراغ های تقاطع ها و زمانبندی هوشمند آنها، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش الودگی های ناشی از تردد خودروها، ثبت تخلف خودروها، کاهش میانگین زمان سفرهای درونشهری، ارتقاء مدیریت حمل ونقل در حوزه های مختلف، ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه ترافیک، استفاده بهینه از معابر شهری، کنترل حمل و نقل بار، کنترل مسیرهای اتوبوس و تاکسی، رفع گره های ترافیکی در حداقل زمان، آمارگیری خودروها برای مطالعات جامع و برنامه ریزی شهری و همچنین مدیریت اخذ الکترونیکی عوارض هزینه پارکینگ و... از مواردی است که با اجرای این پروژه ها به آن دست خواهیم یافت.
انتهای پیام/
مدیریت هوشمند ترافیک کلانشهر تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار