مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

هدف اصلی ما، ارتقای جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت در بسیاری از حوزه‌ها است

1398/10/05 - 12:31 - کد خبر: 10399 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای هفته دولت سال آینده، افتتاح 50 پروژه زمین چمن مصنوعی، 50 نمازخانه مدرسه‌ ای مستقل و 100 پروژه در استان پیش بینی شده است، افزود: نهضت نمازخانه سازی طی پنج سال اخیر، برای اولین بار در این استان کلید خورده است.

به گزارش نصر، "جعفر پاشایی" در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونان، روسا و مدیران نواحی و مناطق استان، اظهار کرد: اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و آموزشیاران، پرداخت حق الزحمه نهضت سوادآموزی و آغاز طرح ملی مسکن فرهنگیان نقطه عطفی در دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه توان و روحیه کار جمعی و همدلی مدیران و متولیان، نقطه عطف دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی است، گفت: آموزش و پرورش استان در برنامه محوری با تنظیم چشم انداز راهبردی و برنامه ‌های عملیاتی بصورت منطقه ‌ای و مدرسه ‌ای در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین حرکت می ‌کند.
وی افزود: برقراری ارتباط و تعامل پویا با مدرسه و همچنین استقرار فرهنگ کار و تلاش شبانه روزی با درک محدودیت منابع دولتی، از دیگر علل موفقیت آموزش و پرورش استان بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان، با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ‌های درون ‌سازمانی و برون سازمانی، در تمامی حوزه‌ ها اقدام به راه ‌اندازی  کارگاه سازندگی کرده که بخش اعظم آن با خدمات غیردولتی انجام می ‌شود.
وی رعایت منشور اخلاق مداری را گامی دیگر در راستای اهداف دستگاه تعلیم و تربیت استان دانست و گفت: اعتدال گرایی در تمامی حوزه‌ها و تعهد نسبت به کار بدون حاشیه، همواره سرلوحه مدیران و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان بوده است.
پاشایی با بیان اینکه هدف اصلی ما، ارتقای جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت در بسیاری از حوزه‌ها است، گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، رتبه دوم کسب رتبه زیر 10 در کنکور سراسری، پوشش تحصیلی نزدیک 100 درصدی در دوره ابتدایی، جذب نزدیک به 89 درصد نوآموزان دوزبانه، ایجاد 51 دارالقرآن دانش آموزی در سطح استان، راه‌اندازی بیش از 42 پژوهشسرای دانش آموزی و اولین پژوهشسرای دانش آموزی روستایی را در کارنامه خود ثبت کرده است.
وی افزود: ایجاد و توسعه بیش از 10 مرکز رفاهی در استان، استفاده از ظرفیت خیران در حوزه ساخت و ساز با هزینه سالانه بیش از 100 میلیارد تومانی، توسعه و تجهیز مناطق کم برخوردار به ابزارهای آموزشی و همچنین کتابخانه‌های کلاسی و ورزشی به صورت کاروان یک‌روزه در راستای ارتقای سطح کیفی دانش آموزان انجام شده است
انتهای پیام/
هدف اصلی ما، ارتقای جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت در بسیاری از حوزه‌ها است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار