مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبر داد:

تحویل ۲۳ کلاس درس در بستان آباد تا پایان سال جاری

1402/09/11 - 23:20 - کد خبر: 103963 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از تحویل ۲۳ کلاس درس در شهرستان بستان آباد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تیکمه داش و شهرستان بستان آباد، گفت: بر اساس سیاست‌های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و مدارس روستایی دارد.
وی افزود: سال گذشته تعداد ۹۴ پروژه‌ آموزشی و طی سال جاری تاکنون نیز ۱۰۵ پروژه افتتاح کرده و تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم و پیش بینی می‌شود تا این رقم تا پایان سال جاری به ۱۳۰ پروژه افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: پروژه‌های تحویلی به آموزش و پرورش به نسبت سال گذشته علی رغم عدم افزایش اعتبارات، دو برابر شده است که تنها فرمول این اتفاق، صرفه جویی و کار جهادی همکاران و پرسنل نوسازی مدارس استان است. 
فرهودی ادامه داد: یکی از پارامترهای توزیع اعتبارات فضاهای آموزشی، سرانه آموزشی است. متوسط سرانه آموزشی در آذربایجان شرقی، ۵.۱۷ ، در منطقه تیکمه داش ۶.۵ و در بخش مرکزی شهرستان بستان آباد به دلیل تراکم بالای دانش آموز، ۲.۶۲ است.
وی با بیان این‌که سیاست نوسازی مدارس استان، جمع آوری پروژه‌های نیمه تمام ظرف سه سال است، گفت: اولین سیاست ما و اولویت دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال جاری با احتساب افتتاح امروز در روستای قره بلاغ تیکمه داش، تعداد شش پروژه شامل ۱۷ کلاس درس در شهرستان بستان آباد، تحویل ادارات آموزش و پرورش بستان آباد و تیکمه داش داده شده است که یک پروژه شامل شش کلاس درس نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد که بر اساس آمار، سال جاری ۲۳ کلاس درس تحویل خواهیم داد که ۱۲ کلاس به صورت خیری بوده است. 
وی افزود: در سال ۱۴۰۳ نیز تصمیم داریم تا چهار پروژه شامل ۱۸ کلاس درس که به جز پروژه‌های خیری است، به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش ناچیز است 
وی خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبارات نوسازی مدارس استانی و دو سوم این اعتبارات ملی است، یعنی هر مبلغی که در شورای برنامه ریزی شهرستان تصویب شود وظیفه ما تامین دو برابر آن مبلغ از اعتبارات ملی است و لذا اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش بسیار ناچیز بوده و از این رو نیازمند توجه ویژه از سوی فرمانداری شهرستان و مسئولین امر آموزش و پرورش بستان آباد است.
فرهودی اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بازسازی مدارس دیگر در روستای شهرستان بستان آباد، نیازمند همراهی مسئولان امر در این شهرستان است چرا که اعتبارت استانی در قالب نوسازی مدارس در سراسر استان شدیدا رشد پیدا کردهاست ولی این رشد در شهرستان بستان آباد مشاهده نمی‌شود. باید توجه داشت که ایران قوی در راستای مدرسه قوی شکل می‌گیرد و لذا اولویت با مدرسه است. 
وی بیان کرد: وظیفه نوسازی مدارس، تجهیز مدارس جدید الاحداث است ولی ما در استان با استفاده بهینه از اعتبارات، به مدارس دیگر نیز کمک می‌کنیم. 
فرهودی گفت: اصلی‌ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است به طوری که در این امر مشکلات فراوانی داریم و بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، مشکلات عمده مدارسی که عکس‌ها و اخبار آنان در فضای مجازی منتشر می‌شوند، در اثر عدم نگهداری مناسب است و لذا از این رو از اصحاب محترم رسانه خواهشمندیم تا ما را در ارتقا فرهنگ نگهداری از مدارس یاری کنند. 
توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با یاری مردم و دولت، بتوانیم تا همه‌ی مدارس غیر مستحکم در استان را ساماندهی کنیم.
انتهای پیام/
تحویل ۲۳ کلاس درس در بستان آباد تا پایان سال جاری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار