امام جمعه تبریز:

تاکید بر نقش دستگاه دیپلماسی در ترویج مبانی انقلاب

1402/09/11 - 21:49 - کد خبر: 103959 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی گفت: توجه به فعالیتهای دینی و فرهنگی و گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشور‌ها جزء اولویتهای دستگاه دیپلماسی خارجی باشد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در دیدار سرکنسول جدید کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی خارجی نقش موثر و ارزشمندی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی در خارج از مرز‌ها دارد اظهار کرد: با هدف تقویت مناسبات در تمامی حوزه‌ها، دیپلمات‌های ایرانی مستقر در کشور‌های خارجی باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب استفاده کنند.
وی ادامه داد: مبانی انقلاب، در روابط بین الملل برپایه مودت، دوستی و تقویت مناسبات با همه کشور‌ها در همه زمینه‌ها است، از این رو کشور‌هایی هم که اشتراکات فرهنگی و مذهبی با آن‌ها بیشتر است می‌توانند شریک تجاری و اقتصادی برای ما باشند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در هیچ شرایطی برای گسترش روابط با همسایگان فرصت سوزی جایز نیست عنوان کرد: برای مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی که در صدد کاهش روابط ایران با دیگر کشور‌ها حرکت می‌کند، باید با کشور‌هایی نظیر آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، دینی و گردشگری پروژه‌های مشترک تعریف و اجرا شود.
سرکنسول جدید کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه زیرساخت‌های مبادلات ترانزیتی و حمل و نقل ریلی با کشور‌های منطقه را در تحقق اهداف کلان بین‌المللی ایران موثر دانست.
منصوری با اشاره به اهمیت کریدور ارس گفت: این کریدور به تازگی برای تردد جاده‌ای و ریلی میان ایران و جمهوری آذربایجان و دیگر کشور‌های همسایه در نظر گرفته شده است، به یقین با راه اندازی آن، کشور ما از منافع آن برخوردار خواهد شد و این موضوع برای وزارت خارجه کشورمان هم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
وی ادامه داد: با اجرای کریدور ارس، ایران در آستانه تبدیل شدن به بخش ضروری شبکه منطقه‌ای است که از آسیای مرکزی تا اروپا را دربر می‌گیرد.
منصوری خاطر نشان کرد: دولت‌های جمهوری آذربایجان و ایران در اقدامی راهبردی به دنبال آغاز پروژه مشترک جدیدی هستند که ظرفیت تغییر پویایی‌های ژئوپلیتیکی را در قفقاز جنوبی دارد.
انتهای پیام/
تاکید بر نقش دستگاه دیپلماسی در ترویج مبانی انقلاب نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار