نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر: 

تامین اعتبار برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند قطعی شد

1402/09/11 - 20:46 - کد خبر: 103957 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی طی روز جاری، گفت: تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند در این جلسه قطعی شد. 

به گزارش نصر، «علی علیزاده» روز شنبه در گفت‌وگویی، اعتبار مورد نیاز برای احداث این جایگاه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش از این وزیر نفت دستور لازم برای تامین ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل خارج از شمول را صادر کرده بود و ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز از محل اعتبارات استانی در روز جاری مورد موافقت قرار گرفت.

 علی علیزاده، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی
به گفته وی ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز از محل اعتبارات استانی طی هفته آینده و در کارگروه انرژی، بررسی و تصویب می‌شود تا عملیات اجرایی جایگاه سوخت فرودگاه سهند آغاز شود.
«علیزاده» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی نیز برای دفاع از احداث جایگاه سوخت در فرودگاه سهند گفته بود که این پایانه هوایی از لحاظ پدافند غیرعامل نیز جایگزین فرودگاه شهید مدنی تبریز به شمار می‌رود و احداث جایگاه سوخت در این فرودگاه ضروری است.
به گفته وی نبود جایگاه سوخت موجب شده است تا تمامی هواپیماها امکان نشست و برخاست در این فرودگاه را نداشته باشند زیرا با یکبار سوختگیری در تهران باید بتوانند در مسیر رفت و برگشت بین تهران و مراغه پرواز کنند.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همین هواپیماها در فصل گرم سال هم امکان رفت و برگشت با یکبار سوختگیری را ندارند، اضافه کرد: مصرف سوخت هواپیماها در فصل‌های گرم سال افزایش می‌یابد و شرکت‌های هواپیمایی مجبور می‌شوند تا با نصف ظرفیت پرواز کنند که توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
«علیزاده» که با رای نمایندگان خانه ملت، یکی از دو ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی است، افزود: ۲۵ میلیارد تومانی که وزیر نفت دستور تامین آن را صادر کرده بود، طی هفته گذشته محقق شد و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز تامین ۲۵ میلیارد تومان مابقی را از محل اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور وعده داده بود که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، بدون مصوبه مورد موافقت قرار گرفت.

 هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی به میزبانی مراغه
به گزارش ایرنا اکنون پرواز رفت و برگشت بین تهران و فرودگاه سهند طی روزهای دوشنبه و جمعه انجام می‌شود؛ همچنین یک فروند هواپیما از فرودگاه سهند به فرودگاه مشهد در روز چهارشنبه هر هفته مسافرگیری می‌کند و مسافران در مسیر بازگشت به مراغه مجبور هستند تا روز شنبه منتظر بمانند و از مشهد به فرودگاه سهند منتقل شوند.
انتهای پیام/
تامین اعتبار برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند قطعی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار