با حضور وزیر آموزش و پرورش/

کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش در تبریز رونمایی شد

1398/10/05 - 12:24 - کد خبر: 10393 نسخه چاپی

نصر: کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر کشور و معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در تبریز رونمایی شد.

به گزارش نصر، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم، اظهار کرد: با تدوین این کتب شاهد هم افزایی و همگرایی بین آموزش و پرورش استان، شهرداری کلانشهر تبریز و شورای شهر تبریز بودیم.
"جعفر پاشایی" ادامه داد: تدوین کتب فرهنگ شهروندی، کاشت 36 هزار نهال در درون مدارس تبریز و ساخت دهکده‌ ورزش‌های دانش آموزی از دیگر اقدامات مشترک شهرداری تبریز و آموزش و پرورش استان بوده است.
وی با بیان این‌که برای درونی کردن ارزش‌های درونی باید ابتدا آموزش را مورد توجه قرار دهیم، گفت: با رونمایی از کتب شهروندی، 350 هزار دانش آموز تبریزی از 26 جلد کتاب در حوزه‌ی محیط زیست، رفتارهای اجتماعی و غیره بهره‌مند خواهند شد.
براساس این گزارش، مجموعه کتب فرهنگ شهروندی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و با مشارکت خانه محیط زیست و توسعه پایدار در تبریز با آخرین شیوه‌های آموزشی رایج در دنیا جهت ارائه در مدارس تهیه و تدوین شده است.
مجموعه کتب آموزش شهروندی، برای نخستین بار در ایران توسط شهرداری تبریز در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده که در سال‌جاری در دو هزار و ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳هزار کلاس درس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد؛ در این راستا، ۳۵۳هزار و ۷۰۰جلد کتب فرهنگ شهروندی شامل ۳۲۲هزار جلد کتاب آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و ۳۲هزار جلد تسهیلگری ویژه معلمان و مربیان در نواحی ۵گانه آموزش و پرورش تبریز، تالیف و توزیع شده است.
برای تدریس این کتب حدود یکهزار و ۲۰نفر در مدارس از معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده اند.
انتهای پیام/
کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش در تبریز رونمایی شد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار