امام جمعه اردبیل: 

نباید به تولید کننده و مصرف کننده با یک چشم نگاه کرد

1402/09/09 - 13:55 - کد خبر: 103816 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر حمایت از عشایر و تولید کنندگان کشور تاکید کرد و گفت: زمانی که به تولیدکننده و مصرف کننده با یک چشم نگاه کنید بازنده هستید و کشور زمانی شکست می‌خورد که تولید تعطیل شود.

به گزارش نصر، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در دومین همایش ملی تکریم شبانان و گله‌داران عشایر استان اردبیل در جعفر آباد مغان افزود: سپاه معظم صرفا یک قدرت نظامی نیست. سپاه ما در دنیا نظیر ندارد آن هم به برکت نفس امام و خون مبارک شهدای ماست.
وی با بیان اینکه سپاه سه بار تمام نیروی خود را فدای کشور کرده است، به حضور سپاه در همه عرصه های خدمت رسانی به مردم و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: زمانی که شرکت‌های بزرگ دنیا در صنعت نفت ما را رها کردند و رفتند ، به فکرشان نمی‌رسید ایران بتواند پایتخت انرژی را در منطقه عسلویه راه اندازی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در کشور حلقه‌های مفقوده زیادی داشتیم که همه اینها در سایه فعالیت سپاه کشف شده است.
آیت‌الله عاملی افزود: اگر ما در صنایع پتروشیمی دست نداشتیم ، هفت کشور نفت ایران را می‌خریدند که آمریکا همه آنها را خفه کرده بود.سپاه عزیز اینها را به فرآورده‌های نفتی تبدیل کرد و الان محصولات پتروشیمی ما را ۶ هزار شرکت خریداری می‌کنند.
وی با اشاره به راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مصرف روزانه بنزین در کشور ۱۲۰ میلیون لیتر است ، چه کسی فکر می‌کرد ایران بتواند این میزان را تولید کند اما در حساس‌ترین نقطه سپاه دست ما را گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: سپاه غرور ملی ما را احیا کرد ، زمانی آمریکا در خلیج فارس جولان می‌داد اما وقتی سپاه وارد شد ، همه به جنوب خلیج فارس رفتند ، سپاه گفت اینجا خلیج فارس است باید فارسی حرف بزنید ، کار به جایی رسید که مجبور شدند فارسی یاد بگیرند ، فرمانده نیروی دریایی فارسی یاد گرفت می‌گفت کار ما سخت شده که سپاه جواب تلفن ما را نمی‌دهد.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز جایگاه ایران بین ملت‌ها و دولت‌ها ارتقا یافته است، گفت: زمانی آمریکا بر سر ما می‌زد و چقدر از اراضی کشور از دست رفت اما الان آمریکا التماس می‌کند ، در این غائله اخیر چقدر می‌گفتند ایران جلوی خود را بگیرد تا جنگ گسترش نیابد ، این جای شکر دارد.ولی در مقابل ایران و جمهوری اسلامی کشورهای زیادی ایستادند ولی نتوانستند یک وجب از خاک کشور را جدا کنند و این جای شکر دارد.
وی افزود: یک ملت علاوه بر اینکه به خورد و خوراک نیاز دارد، به غرور و حاکمیت ملی هم نیاز دارد تا خودش برای خودش تصمیم بگیرد ، جمهوری اسلامی نیاز داشت پایاپای تحولات علمی دنیا حرکت کند.
سپاه کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کرده است
آیت الله عاملی ادامه داد: در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتم در تاریخ ایران شما تنها رهبری هستید که گفتید علم یعنی قدرت ، علم در دست هر کس باشد حمله می‌کند و کسی که علم نداشته باشد شکست می‌خورد ، شکر خدا سپاه با پروژه های عظیمی که دارد، کشور ما را به یک کارگاه تبدیل کرده است و در قاموس سپاه توقف کار معنا ندارد.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دشمنان چند بار پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و علیه آن قطعنامه صادر کردند ، تنها مجموعه نظامی که چند قطعنامه علیه آن داده شد سپاه است. سپاه بخش‌های مختلف علمی ، سازندگی و صنعتی دارد و قرارگاه محرومیت‌زدایی یکی از بخشهایی است که خودشان را وقف محرومان کردند.
وی با اشاره به آبرسانی به ۴۳۰ روستا و قشلاق در شمال استان اردبیل گفت: قشلاقی که آب نداشته باشد، معیشت و زندگی در آن تعطیل می‌شود ، سپاه به جاهایی آب برده که بخش خصوصی حاضر به کار در آنجا نشده است ، خدا را شکر امروز فاز اول این مجتمع افتتاح شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت تجلیل از عشایر استان گفت: سپاه متوجه این اولویت شده است. آرزوی ما این است مجلس هم اولویت‌ها را متوجه شود ، اگر می‌دانستند آموزش و پرورش چقدر اهمیت دارد کار ما خیلی جلو بود ولی آموزش و پرورش فراموش شد.
کشور زمانی زمین می‌خورد که تولید تعطیل شود
وی با اشاره به اهمیت بخش دامداری و تولید گفت: زمانی که به تولیدکننده و مصرف کننده با یک چشم نگاه کنید بازنده هستید ، نشانه موفقیت در کارها و برنامه‌ریزی تشخیص درست اولویت‌هاست.
آیت‌الله عاملی خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت عشایر شد و گفت: عشایر با وجود اینکه زیر فشار محرومیت هستند اما همچنان در سنگر تولید حضور دارد و حاضر نیست این سنگر را ترک کند.کشور زمانی زمین می‌خورد و شکست می‌خورد که تولید تعطیل شود ، عشایر هم می‌توانستند به شهرها بروند و روستاها و ییلاقات بی‌صاحب بمانند اما در این سنگر ماندند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر لزوم پاسداشت فرهنگ و زبان مادری گفت: ما گفتیم باید در زبان مادری ما لغتنامه نوشته شود و معیار ما در این لغتنامه زبان عشایر است. فقط در حرف الف ۵۲ هزار کلمه استخراج شد و در جمهوری اسلامی برای زبان مادری چنین کاری شد در حالی که نه در ترکیه و نه در آذربایجان چنین کاری نشده است.
انتهای پیام/
نباید به تولید کننده و مصرف کننده با یک چشم نگاه کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار