رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ثبت پایین ترین دمای کشور در سراب و ورزقان بعد از نمدان فارس

1402/09/09 - 12:10 - کد خبر: 103804 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هفت درجه زیر صفر در ایستگاه های « سراب» و « ورزقان» ثبت شده است، گفت: در مدت یاد شده تنها از ایستگاه « نمدان» استان فارس دمای کمتری به میزان ۷.۷ درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.

به گزارش نصر، «محمد امیدفر»، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای تا اوایل هفته آینده جوی پایدار در استان حاکم بوده و در این بازه زمانی احتمال کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه دمای استان از امروز به تدریج افزایش می یابد، اظهار کرد: در این مدت در برخی نواحی استان غبار محلی روی می دهد ولی در اکثر مناطق استان پدیده خاصی روی نخواهد داد.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز وجود دارد.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای استان از « کلیبر » با دمای مثبت هفت درجه سانتی گراد گزارش شده است و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر درجه رسید.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
ثبت پایین ترین دمای کشور در سراب و ورزقان بعد از نمدان فارس خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   سجاد   5 ماه پیش  

سلام
نمدان یه دشت بدون سکونت هست.
مثل قله ی دماوند که خالی از سکنه است.

دقت کنید در اخبارتون.
پژوهشیار