خبر/

نمایش «دروغ» روی صحنه تئاتر تبریز رفت

1402/09/09 - 09:10 - کد خبر: 103775 نسخه چاپی

نصر: آیین افتتاح نمایش «دروغ»  به کارگردانی فرزین ریحانی راد عصر چهارشنبه ۸ آذرماه در تالار استاد صادقی تئاتر شهر تبریز برگزار شد. 

به گزارش نصر، در روز افتتاحیه سودابه داوران، استاد شیمی و محقق تبریزی، برنده چهارمین دوره جایزه کمک به علوم و فناوری نانو در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و دارنده مدال طلای این سازمان در پاریس، زنگ افتتاح این نمایش را به صدا درآورد.
وی در خصوص ارزش هنر تئاتر اذعان داشت: علم و هنر با پیوندی ناگسستنی به هم وصل اند. بزرگترین دانشمندان هنرمند بوده اند و این نشان می‌دهد اگر علم را به شکل هنرمندانه بتوانیم انتقال دهیم موفق خواهیم بود. این مضمون هم مشخصا با درک قابلی انتخاب شده و هنرمندانه ارائه خواهد شد.
نمایش«دروغ» نوشته فلوریان زلر، نویسنده شهیر فرانسوی است. دروغ نمایشی اجتماعی در ۸۰ دقیقه است که نقاب انسان ها در مسائل روزمره زندگی‌ شان را به چالش می‌کشد. در آثار زلر، ملودرام جاری است و او با استفاده از ایده دروغ در این نمایشنامه، ذهن مخاطب را در قضاوت یک موقعیت به چالش می کشد و به لایه های فلسفی و روانی آن غور می‌کند. 
این گزارش حاکی است، حامد منافی، سنا پورسعیدی، مهرداد نیکجو، دریا عالی به عنوان بازیگر و علی مراتبی به عنوان تهیه کننده فرزین ریحانی راد را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/
نمایش «دروغ» روی صحنه تئاتر تبریز رفت فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار