مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

وجود دو هزارو646 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی

1398/10/05 - 11:03 - کد خبر: 10377 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از وجوددو هزارو646 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی خبرداد و اظهار کرد: دو هزارو 15 واحد از این تعداد فعال و 449 واحد نیز غیرفعال هستند.

به گزارش نصر، سید مرتضی نیرومند در دیدار اعضای هیات مدیره و شورای معاونین شرکت شهرک های صنعتی استان با امام جمعه تبریز از تولید سالانه 70 الی 90 میلیون جفت کفش در تبریز خبرداد و گفت: 90 درصد چرم کفش دست دوز کل کشور در تبریز تولید می‌شود که بین 60 الی 45 درصد تولید کل چرم کشور و ۱۵ درصد از میزان کل بخش صنعت را در برگرفته است.
وی افزود: حدود 40 هزار نفر به طور مستقیم در صنعت کفش تبریز مشغول فعالیت هستند و 110 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در اماکنی هم‌چون کشتارگاه‌ها و صنایع پایین دستی از صنعت کیف و کفش تبریز ارتزاق می‌کنند.
وی گفت: طی 9 ماهه سال 98، صادراتی با میزان 86 میلیون یورو از طریق واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان و 8.7 میلیون یورو از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی استان انجام گرفته است.
به گفته نیرومند در راستای جلوگيري از خام فروشي معادن سنگ‌هاي زینتی و ساختمانی منطقه آذرشهر، سنگ‌هاي معدني مس ورزقان و معادن نفلين سينيت سراب، سه شهرك تخصصي سنگ، شهرك صنعتي تخصصي مس و شهرك صنعتي تخصصي آلومينا در اولويت كاري شركت قرار گرفته است که با تكميل زيرساخت‌هاي اين شهرك‌ها، امكان استقرار واحدهاي فراوري تخصصي فراهم شده و از خام فروشي معادن غني استان جلوگيري خواهد شد.
وی اظهار کرد: شركت شهرک‌هاي صنعتي استان با الگو قراردادن بيانيه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در راستای تبيين نقشه راه مبتني بر وظايف و اختيارات، سعي و تلاش خود را براي حرکت به سمت اهداف ترسيمي توسط مقام معظم رهبري به كار برده است.
وی افزود: اقداماتی در قالب برنامه ريزي صحيح براي آينده با شناخت صحيح گذشته و اطلاعات دقيق، مديريت جهادي و اعتقاد به اصل «ما مي توانيم» و تقسيم عادلانه امكانات عمومي كشور از جمله تلاش‌های شركت شهرک‌هاي صنعتي استان در راستای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی متذکر شد: صنعتگران و مديران دلسوز صنايع كوچك مستقر در شهرك‌هاي صنعتي با تکیه بر «اصل ما مي توانيم» و فرمايشات مقام معظم رهبری و توانمندي‌هاي داخلي از بحران ايجاد شده در سال 97 در اثر تحريم‌هاي خصمانه آمريكا در سال 98 به وضعيت مطلوب رسيده و شاهد شكوفايي و رشد چشمگير هستیم.
نیرومند ادامه داد: هم‌چنین مديران و نمايندگان شركت شهرك‌هاي صنعتي مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان، با تلاش شبانه روزي و استفاده از تمام توان دستگاه‌هاي اجرایی استان، نسبت به توسعه شهرك‌ها و تكميل زير ساخت اقدام کرده‌اند.
وی از وجود 53 شهرک و نواحی صنعتی دارای زمین و 44 دارای سند ثبتی خبرداد و گفت: 193 قرارداد در این حوزه منعقد شده است.
وی افزود: تعداد 82  واحد صنعتي جديد در حوزه غذایی، نساجی، سلولزی، کانی غیرفلزی، فلزی و شیمیایی با سرمايه‌اي معادل سه هزار و463 ميليارد ريال و اشتغال هزارو 303 نفر طی 9 ماهه سال جاری به بهره برداري رسيده‌اند؛ هم‌چنین 66 واحد صنعتي دیگری که طی سال‌هاي گذشته تعطيل شده بودند دوباره راه اندازي شده و با اشتغال 539 نفر به چرخه توليد بازگشتند.

انتهای پیام/
وجود دو هزارو646 واحد صنعتی در  شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار