انتخابات کره شمالی؛ نسبت مشارکت : 99.63 درصد / نسبت تایید : 99.91 درصد

1402/09/08 - 18:06 - کد خبر: 103758 نسخه چاپی

نصر: کره شمالی اعلام کرد در انتخابات شورای شهر این کشور رای مخالف هم وجود داشت.

به گزارش نصر،‌ وزارت وحدت کره در سئول اعلام کرد این برای نخستین بار در چند دهه اخیر است که رژیم سرکوبگر کره شمالی درباره رای مخالف در انتخابات خود سخن می گوید.
در انتخابات کره شمالی، حزب کارگر (حزب حاکم و تنها حزب موجود)،‌ افرادی را به عنوان کاندیدا به تعداد کرسی های موجود،‌ معرفی می کند و مردم می توانند به آنها رای مثبت (تایید) یا منفی (مخالف) بدهد.
در انتخابات کره شمالی، شرکت کنندگان، از میان کاندیداها ، یک یا چند کاندیدا را انتخاب نمی کنند بلکه صرفا به کاندیداها رای موافق یا مخالف می دهند و حالت همه پرسی و رفراندوم دارد.
خبرگزاری کره شمالی خبر داد  در انتخابات روز یکشنبه گذشته، 27 هزار و 858 کارگر، کشاورز، فرهنگی و مسوول به عنوان نمایندگان جدید در شوراهای مناطق و شهرها و روستاها انتخاب شدند. نسبت مشارکت در این انتخابات 99.63 درصد اعلام شد.
خبرگزاری کره شمالی اضافه کرد از میان افرادی که رای دادند 99.91 درصد به کاندیداهای شورای های منطقه ای رای موافق دادند و در مقابل 0.09 درصد ( کمتر از یک درصد)‌ هم علیه آنها رای دادند.
همچنین در انتخابات شورای شهر و روستا 99.87 درصد به کاندیداها رای مثبت و 0.13 درصد هم رای منفی و مخالفت دادند.
براساس اعلام وزارت وحدت کره در کره جنوبی،  رسانه های رسمی کره شمالی برای اولین بار از سال 1956 تاکنون گزارشی از آرای مخالف در انتخابات محلی منتشر کردند.
قبلا وقتی نسبت رای موافق و تایید رای دهندگان به کاندیداهای حزب حاکم در انتخابات محلی، کمتر از 100 درصد می شد رسانه ها به این موضوع نمی پرداختند.
خبرگزاری کره جنوبی نوشت به انتخابات در شمال به عنوان اقدامی تشریفاتی نگاه می شود. حزب حاکم (کارگر) ، کاندیداها را خود انتخاب می کند و سپس به طور خودکار به سمت های نمایندگی در شوراهای مناطق و شهر و روستا می رسند.
در انتخابات قبلی شورای شهر کره شمالی در سال 2019، نسبت مشارکت به رقم 99.98 درصد رسید. همچنین نسبت رای موافق رای دهندگان به کاندیداها هم 100 درصد بود.
در انتخابات پارلمانی کره شمالی (شورای عالی ملت)‌ در سال 2019 هم 99.99 درصد از افراد واجد شرایط، پای صندوق های رای حاضر شدند و 100 درصد آنها به کاندیداها رای موافق دادند.
خبرگزاری کره جنوبی (یونهاب)‌ اضافه کرد هدف از این اقدام نادر در کره شمالی درباره اعلام آرای مخالف در انتخابات نشان دادن این نکته است که انتخابات به صورت دموکراتیک برگزار می شود.
شهروندان کره شمالی بعد از شرکت در رای گیری
وزارت وحدت کره در گزارش خود افزود در کره شمالی دو صندوق جداگانه با دو رنگ مختلف قرارداده شد یکی برای موافقت با کاندیداها و دیگری برای مخالفت. این خود اقدامی در راستای نقض رای دهی سری است زیرا به راحتی می توان دریافت چه کسانی به سود کاندیداهای حزب حاکم رای داده یا نه. 
یک مقام مسوول در وزارت وحدت کره در پاسخ به این سوال که چرا نسبت افراد شرکت کننده در انتخابات کره شمالی نسبت به 4 سال قبل کمتر شده گفت احتمالا کره شمالی با نسبت رای دهندگان بازی کرده تا این احساس را ایجاد کند که انتخابات آزاد است.
قبل از این مرکز دولتی تحقیقات وحدت کره (مستقر در کره جنوبی)‌ در گزارش روز دوشنبه خود نوشت کاهش نسبت رای دادن در کره شمالی احتمالا نشانه ای از کاهش سیطره دولت این کشور بر ملت است. همچنین احتمالا تعداد شهروندانی فراری از حکمرانی دولت کره شمالی بیشتر شده است.
پیش از این رسانه های کره شمالی خبر داده بودند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور در مرکز رای گیری در منطقه هامگونگ در جنوب کشور در روز یکشنبه، رای خود را در انتخابات شورای مناطق و شهر و روستا به صندوق انداخت.
خبرگزاری کره شمالی نوشت رهبر کیم با کاندیداها دیدار و آنها را تشویق کرد نماینگان صادق و خادمان واقعی ملت باشند؛ ملتی که برای دفاع از حقوق و منافع و خواسته های خود تلاش می کند.
رهبر کره شمالی به همراه نخست وزیر "کیم دوک هون" و مسوولان اصلی حزب کارگر از جمله خواهر کوچکترش "کیم یو جونگ "به محل رای گیری امده بود.
حزب کارگر در کره شمالی تنها حزب و حزب حاکم است.
انتهای پیام/
انتخابات کره شمالی؛ نسبت مشارکت : 99.63 درصد / نسبت تایید : 99.91 درصد خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ناشناس   5 ماه پیش  

اول و آخر همه دیکتاتور ها خودتی جوان .
چین و روسیه اداتو درمیارن
پژوهشیار