در مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی عنوان شد:

نگرش به آموزش های مهارتی در جامعه باید جدی گرفته شود

1398/10/05 - 10:56 - کد خبر: 10375 نسخه چاپی

نصر: با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استاندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، رییس سازمان مدیریت صنعتی و جمعی از مسئولین استان مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی در محل سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش نصر ،مراسم اختتامیه دوره رهبری آموزش در بنگاههای اقتصادی با حضور، جهانگیری، معاون هماهنگی اموراقتصاد استاندار، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مدیران آموزش در صنایع استان آذربایجان شرقی در محل سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار گردید.
معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی از واحدهای تولیدی گفت: نقص در آموزش های مهارتی در این صنایع و عدم وجود نیروهای کار ماهر، از مهمترین عامل در مشکلات برخی از این واحد ها است.
جهانگیری گفت : نگرش به آموزش های فنی و حرفه ای و دانش های مهارتی در جامعه و علی الخصوص در صنعت، باید جدی گرفته شود چون این امر یکی از مهمترین مولفه ها در رونق تولید، افزایش و بهره وری در جامعه است.
وی افزود: آموزش های نرم در کنار آموزش های مهارتی به افراد ماهر، موجب تغییر رفتار و اثربخشی بهتر در آن ها خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به نقش مدیران و رهبران آموزش در صنایع استان گفت: اگر این مهارت ها به صورت نیازسنجی دقیق و درست احصاء و به نیروی کار شاغل در صنعت آموزش داده شود، شاهد بهره وری عمومی در کشور خواهیم بود.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این جلسه با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: تلاش ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، نزدیک و همسو کردن آموزش های مهارتی با نیازهای بنگاههای اقتصادی در استان است.
نماینده، با اشاره به حضور مدیران آموزش در صنایع استان و جمعی از دستگاههای اجرایی در این دوره آموزشی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاههای ذیربط در امر آموزش به یک اکو سیستم آموزشی جامع در این حوزه دست یابیم.
وی با اشاره به افتتاح 10 مرکز جوار و بین کارگاهی در واحدهای صنعتی استان از همکاری با شرکت آلمانی SBH در جهت آموزش و نیاز سنجی آموزشی از بنگاههای اقتصادی در استان خبر داد.
نماینده با اشاره به این مطلب که دوران طلایی آموزش در زمان رکود است و کم کاری و بیکاری نیروی انسانی در این دوران پوشش داده می شود، خاطر نشان ساخت : امیدواریم با همکاری و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی در استان شاهد اجرای دوره های آموزشی مفید و اثربخشی باشیم.
در پایان این مراسم گواهینامه دوره آموزش راهبری در بنگاههای اقتصادی به مدیران آموزش در صنایع استان اعطاء گردید.

انتهای پیام/
 نگرش به آموزش های مهارتی در جامعه باید جدی گرفته شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار