خبر/

توضیحات سخنگوی دولت در مورد مباحث امروز جلسه هیات وزیران

1402/09/08 - 14:02 - کد خبر: 103737 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت در مورد جزئیات جلسه امروز هیات وزیران و بحث‌های مطرح شده در این جلسه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز صبح جلسه هیات وزیران به ریاست رئیس‌جمهور و اعضای هیات وزیران تشکیل شد. در ایام شهادت حضرت زهرا و سالروز شهادت شهید شهریاری و فخری‌زاده هستیم. آقای اسلامی در این جلسه از پیشرفت برنامه‌های صنعت هسته‌ای و پیشرفت طرح‌های مربوط به فعال شدن رآکتورهای تولید برق هسته‌ای در کشور که آغاز شده گزارشی دادند و الحمدلله پیشرفت قابل قبولی هم داشته است.
وی افزود:‌ سالروز شهادت این دو عزیز را گرامی می‌داریم ان‌شا‌الله بشود با سرعت حداکثری برق هسته‌ای با بازده و بهره‌وری صد درصدی و انرژی پاک در کشور توسعه پیدا کند. وزیر راه گزارشی از پیشرفت طرح‌های حوزه مسکن و حوزه ترانزیت و حمل و نقل و کالاها داشتند که با افزایش حدود ۲۸ درصدی در ۹ ماهه ابتدای سال نسبت به سال قبل مواجه شده است و گزارش خوبی از اقدامات مختلف داشتند به ویژه تکمیل متروی تهران به پرند که تخصیص منابع از سوی وزارت راه صورت گرفته و آماده افتتاح توسط رئیس‌جمهور برای فردا است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: از مدیران وزارت راه برای تکمیل این طرح تشکر می‌کنم و در کنار افتتاح خط متروی پرند که فردا اتفاق می‌افتد واگذاری چهار هزار و ۳۸۱ واحد مسکن را هم در استمرار پروژه طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل طرح‌های قبلی مسکن خواهیم داشت.
وی ادامه داد: من این نکته را تاکید می‌کنم علاوه بر اقدامات زیربنایی در طرح‌هایی که در این دولت افتتاح می‌شود صورت می‌گیرد سعی می‌شود اقدامات و خدمات روبنایی مثل سرانه فرهنگی، خدماتی، ورزشی و ... هم در این طرح‌ها پیش‌بینی شود. افتتاح فردا همزمان شده با افتتاح مسکن‌ها با بهره‌برداری از مرکز درمانی و پارک و مسجد و خدمات روبنایی که آن منطقه که نیاز دارد علاوه بر حوزه‌های زیر بنایی مثل آب و برق و فاضلاب  سعی می‌شود این حوزه‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه امروز همچنین معاون علمی فناوری رئیس‌جمهوری گزارش خوبی را از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ارائه دادند و طرح‌های نوآوری که در شرکت‌های مختلف پیش می‌رود. فقط در حوزه وزارت صمت در ماه‌های اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته جمعه ۲۶ قرارداد به مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان میان زیرمجموعه‌های وزارت صمت با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده و برای تولیدهای مثلا بار اول یا نوآوری‌های جدید در این حوزه نیاز در وزارت کار ۲۲ قرارداد به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان منعقد شده در همین حوزه به صورت تفصیلی وزارتخانه‌ها گزارشی را به تفکیک ارائه دادند که نشان از پیشرفت حوزه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است البته این علاوه بر این است که در حوزه‌های برقی‌سازی شاهد افتتاح دومین خط اتوبس برقی با حضور وزیر صمت بودیم.
انتهای پیام/
توضیحات سخنگوی دولت در مورد مباحث امروز جلسه هیات وزیران ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار