خبر/

دمای زنجان ۱۱ درجه کاهش یافت

1402/09/08 - 14:43 - کد خبر: 103736 نسخه چاپی

نصر: کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز /چهارشنبه/ دمای زنجان ۱۱ درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش نصر، حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای پنج درجه سانتیگراد بعد از شهرکرد دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.
وی یادآور شد: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف و در شهرستان طارم ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.
سلطانی اظهار داشت: تا اوایل هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی فعالی پیش بینی نشده است.
وی با بیان اینکه از امروز صبح حداقل دماها در استان به طور محسوسی کاهش یافته است ادامه داد: با ادامه روند کاهشی دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دمای هوا به زیرصفر خواهد رسید.
سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به صبح روز گذشته ۱۱ درجه کاهش یافته است.
این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی چهار و ۱۴ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴، خرمدره یک و ۱۳ درجه، آببر هشت و ۱۹ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۲ درجه، قیدار منفی ۲ و ۱۰ درجه و ماهنشان صفر و ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
دمای زنجان ۱۱ درجه کاهش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار