رئیس دانشگاه ارومیه؛

دانشگاه ارومیه قرارداد ۱۸۰ میلیارد ریالی با صنعت منعقد کرد

1402/09/08 - 19:13 - کد خبر: 103732 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه ارومیه گفت: امسال این دانشگاه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال انواع قرارداد در ارتباط با صنعت منعقد کرد که این مبلغ در مقایسه با سال قبل سه برابر شده است.

به گزارش نصر، احمد علیجانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ارومیه یک دانشگاه جامع و ممتاز است و امروز با داشتن قراردادهای مهارتی و مطالعاتی با صنعت استان سعی در ارتقا سطح ارتباط صنعت با دانشگاه است.
وی افزود: در سال جاری مجموع قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال با ۴۱ موسسه خصوصی، یک مورد قرارداد فائو، ۲ کشور خارجی و ۲۰ قرارداد دولتی است که زمینه و ارتباط خوبی با صنعت ایجاد کرده است.
علیجانپور با اشاره به مجموع قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه با خارج از آن در سال‌های گذشته گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموعا مبلغ ۳۴ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ مبلغ قراردادها به ۶۸ میلیارد رسیده بود.
وی ادامه داد: ۸۴ موسسه خصوصی، مؤسسه فائو و ۱۴ موسسه دولتی از جمله طرف‌های قرارداد صنعتی هستند که در جهت رفع مشکلات و نیازهای آنها قرارداد منعقد شده است.
رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به اشتغال دانشجویان این دانشگاه گفت: بیش از ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه اشتغال به تحصیل دارند که ۵۰ درصد این افراد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند و در حوزه علم و فناوری پژوهش‌های نیازمحور می‌توانند فعالیت کنند.
علیجانپوربا تاکید بر اینکه ۵۰۸ نفر عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه است افزود: که ۱۲۰ نفر از این افراد استاد تمام هستند با ما همکاری دارند؛ همچنین ۱۱ دانشکده، ۶ پژوهشکده، ۲۶۰ کارگاه، آزمایشگاه و ۶ فقره آزمایشگاه مرکزی از جمله دارای‌های این دانشگاه است.
دکتر علیجانپور با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مرجع دانشگاه در حوزه پژوهش‌های کاربردی و تولید ثروت از علم هستند یادآور شد: یک ساختمان قدیمی از ۱۵۰ سال قبل داشتیم که در ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع بازسازی شد و با این حساب از مرحله ایده تا پدیده تیم‌های مختلف در آن مستقر شدند.
علیجانپور با بیان اینکه دانشگاه رسالت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اجتماعی دارد و رسالت دیگر آن حل مشکلات جامعه و حوزه صنعت و کمک به حل آن است افزود: جلسات متعددی در چهارشنبه‌های ارتباط با صنعت برگزار می‌شود که طی آن نیازها مشخص و منجر به عقد قراردادهای پژوهشی می‌شود.
دانشگاه ارومیه در رتبه بندی‌های تایمز با ارتقای ۲۰۰ رتبه‌ای جزو دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است و همگام با دانشگاه شیراز و مشهد جزو دانشگاهه‌ای بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ جهان است.
سال گذشته ۹ نفر و امسال هفت نفر از اساتید این دانشگاه جزو استاد پراستناد یک درصد جهان شدند.
انتهای پیام/
دانشگاه ارومیه قرارداد ۱۸۰ میلیارد ریالی با صنعت منعقد کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار