سلیمی خبر داد:

رودخانه آغلاغان نیر ساماندهی می‌ شود

1402/09/08 - 13:39 - کد خبر: 103729 نسخه چاپی

نصر: مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از ساماندهی این رودخانه با هدف تسهیل و بهبود ورودی آب سد یامچی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، رضا سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گویی لظهار کرد: مسیر رودخانه آغلاغان نیر که طی سال‌های گذشته در بازه‌های مهم و حساس به دلیل کاشت درختان، ساخت و ساز غیرمجاز و احداث پل غیرمجاز در حریم و بستر دچار دخل و تصرف شده بود، لایروبی و ساماندهی می‌شود.
وی هدف از ساماندهی این رودخانه را جلوگیری از خسارت‌های سیل هنگام وقوع سیلاب‌های فصلی بویژه موقع ذوب برف ارتفاعات منطقه اعلام کرد و گفت: عملیات لایروبی و ساماندهی این مسیر با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران انجام خواهد یافت.
سلیمی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آب ورودی به سد یامچی به عنوان اصلی ترین منبع آب شهر اردبیل در فصول مختلف سال از طریق رودخانه آغلاغان نیر تامین می‌شود ، افزود: با ساماندهی این رودخانه بخش قابل توجهی از مشکلات مردم منطقه نیر هنگام بارش و سیلاب‌های احتمالی برطرف می‌شود.
رودخانه آغلاغان یکی از رودهای استان اردبیل است که از دامنه‌های جنوبی سبلان سرچشمه می‌گیرد ، این رود پس از تغذیه شدن به واسطه‌ چشمه‌های متعدد، پر آب شده و بعد از عبور از روستاهای مختلف و رسیدن به شهر نیر به رودخانه بالیخلو اردبیل می‌پیوندد.
رودخانه آغلاغان از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهرستان نیر است ، طول شاخه‌ اصلی این رود بیش از ۲ کیلومتر است و با داشتن چشم‌اندازی جذاب و دنج میزبان گردشگران زیادی بویژه در ایام تابستان است.
انتهای پیام/
رودخانه آغلاغان نیر ساماندهی می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار