مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد

جذب حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌ شرقی

1402/09/08 - 13:00 - کد خبر: 103722 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از جذب نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد استان در هفت ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در طول یکسال گذشته تعداد زیادی از مددجویان استان صاحب شغل شدند، تشریح کرد: وقتی به یک فرد وام اعطا شود، اگر سود خالص ماهانه آن از حداقل حقوق قانون کارگری بیشتر باشد، می‌تواند خودکفا شود و ما در اوایل مهرماه سالجاری برای حدود ۱۱ هزار نفر مددجوی کمیته امداد استان، جشن خودکفایی برگزار کردیم و این تعداد مددجو به خاطر خودکفایی از چرخه ما خارج شدند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ بند یک و دو جذب کرده و برای ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کردیم.
وی خاطرنشان کرد: این فرصت شغلی فراهم شده اما هنوز خودکفایی انجام پیدا نکرده است زیرا باید حداقل دو سال با آن‌ها همراه شویم تا بتوانند روی پای خود بایستند، در غیر این صورت با شکست مواجه می‌شوند.
ملامهدی افزود: برای سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بند سه و چهار پیش بینی شده و ما موظف هستیم که امسال تا ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که سرانه آن نیز نزدیک به ۱۱۰ میلیون تومان است. 
وی با اشاره به این‌که در هفت‌ماهه نخست سالجاری با همکاری تنگاتنگ بانک‌های عامل شهر، نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان جذب شده است، ادامه داد: با توجه به روحیه مدیریت امور بانک‌ها و به ویژه کارگروه اشتغال استان، همت می‌کنیم که تا آخر سال هم ۱۷ هزار فرصت شغلی را فراهم کرده و تسهیلات مدد جویان کمیته امداد و افراد نیازمندان جامعه توسط مصوبه مجلس و با همراهی دولتمردان به فضل الهی جذب شود. 
انتهای پیام/
جذب حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار