در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

وزیر ارتباطات: تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم هوشمند می‌شود

1402/09/08 - 12:19 - کد خبر: 103719 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان برنامه هفتم توسعه هیچ فردی برای هیچ خدمتی مراجعه حضوری نخواهد داشت، گفت: در برنامه هفتم هم تکلیف شده که هر دستگاهی سالی ۲۰ واحد از خدمات خود را هوشمند کند.

به گزارش نصر، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان پیشرفت هوشمندسازی خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور، بیان کرد: درخواست ما این است نهادهایی که مشمول این قانون هستند به تکلیف قانونی خود عمل کنند تا ما شاهد فراهم شدن این امکان برای همه مردم باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته تکالیف دیگری هم هست که تا سه هفته آینده همه استعلامات بین دستگاهی به صورت برخط انجام شود تا دستگاه‌ها مردم را برای گرفتن یک امضا بین وزارتخانه‌ها سرگردان نکنند.
زارع پور اضافه کرد: بحث مهم دیگر، هوشمندسازی است تا خدماتی که در پنجره ملی ارائه شده، در نهایت باید بدون مراجعه حضوری، بدون دریافت هرگونه مدرک، چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت حضوری، بدون مداخله انسانی به هموطنان داده شود.
وی افزود: در حال حاضر کمتر از پنج درصد خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود که تا پایان امسال باید به ۲۰ درصد برسد. در برنامه هفتم هم تکلیف شده که هر دستگاهی سالی ۲۰ واحد از خدمات خود را هوشمند کنند. یعنی در پایان برنامه هفتم، هیچ کسی برای هیچ خدمتی مراجعه حضوری نکند؛ این اتفاق گام‌به‌گام می‌افتد و پیگیری رسانه‌ها در این زمینه مؤثر است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: ابتدا به دستگاه‌هایی که هنوز به سامانه دولت هوشمند نپیوستند اعلام می‌کنیم و پس از فرصتی که به آنها داده شده و با تاخیر گزارش را تقدیم رئیس جمهور می‌کنیم.
زارع پور خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که دوستان اراده دارند و تا الان هم که ۶۵ درصد از آن انجام شده نشان می‌دهد که کار شدنی است و با همراهی همه بتوانیم طعم شیرین فناوری را در مدیریت اجرایی کشور به همه مردم بچشانیم.
 انتهای پیام/
وزیر ارتباطات: تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم هوشمند می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار