تامین کسری بودجه مدارس از جیب اولیا؛

دریافت کمک ۲ میلیون تومانی به مدرسه، از دانش آموزان در مراغه

1402/09/07 - 12:47 - کد خبر: 103630 نسخه چاپی

نصر: با گذشت دو ماه از سال تحصیلی، برخی مدیران مدارس دولتی در مراغه به اجبار از دانش آموزان درخواست کمک ۲ میلیون تومانی به مدرسه، دارند.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی، برخلاف قوانین آموزش و پرورش برای پرداخت اجباری کمک به مدرسه، مدیران برخی مدارس برای دریافت این مبلغ به زور متوسل می‌شوند.
به خاطر اعلام نشدن میزان کمک به مدرسه توسط آموزش و پرورش، برخی مدیران میزان کمک به مدرسه را خودشان تعیین و دریافت می‌کنند.
دریافت کمک اجباری ۲ میلیون تومانی به مدرسه از دانش آموزان در مراغه، در حالی است که در مدارس هیات امنایی، میزان شهریه، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
در بیشتر موارد، مدیران بجای اولیا، کمک به مدرسه را از خود دانش آموزان مطالبه می‌کنند و در برخی مدارس هم به خانواده‌ها، نامه ارسال شده است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه، گفت: در مدارس دولتی، اولیای دانش آموزان اجباری برای پرداخت کمک به مدرسه را ندارند.
آقای اکبریان افزود: در برخی مدارس، مدیران با متوسل شدن به شیوه‌های ناخوشایند نسبت به اخذ پول تاکید می‌کنند که شیوه تعامل، بهتر از سایر روش‌ها است.
وی اضافه کرد: مدیران مدارس نمی‌توانند از اولیای دانش آموزان به اجبار کمک مدرسه دریافت کنند و در صورت اطلاع، پیگیری شده است.
به گفته مدیر آموزش و پرورش مراغه، برخی مدیران بصورت اقساطی کمک به مدرسه دریافت می‌کنند که اگر اولیای دانش آموزان رضایت نداشته باشند، مدیران حق دریافت پول را ندارند.
وی افزود: دریافت پول از اولیای دانش آموزان آن هم در میانه سال، آن هم بصورت اجباری تخلف محسوب می‌شود.
اکبریان تاکید کرد: هیچ مبلغی برای مدارس دولتی به عنوان کمک به مدرسه تعیین نشده است و پرداخت پول توسط اولیای دانش آموزان به مدرسه اختیاری است.
وی اضافه کرد: با مدیرانی که به اجبار از دانش آموزان کمک به مدرسه دریافت کنند، برخورد خواهد شد.
مدیرآموزش و پرورش مراغه در ادامه، افزود: با توجه به پایین بودن سرانه پرداختی از سوی وزارت آموزش و پرورش، لازم است اولیای دانش آموزان برای اداره امور مدرسه هر چه در توان دارند کمک به مدرسه پرداخت کنند.
وی در ادامه گفت: شهریه مصوب تنها در مدارس شاهد و نمونه دولتی دریافت می‌شود و در مدارس هیات امنایی نیز شهریه از طرف آموزش و پرورش شهرستان و منطقه تعیین می‌شود.
انتهای پیام/
دریافت کمک ۲ میلیون تومانی به مدرسه، از دانش آموزان در مراغه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار